اعلام برنامه‌های شاخص کمیته امور بانوان گیلان در هفته دفاع مقدس

برنامه‌های شاخص کمیته امور بانوان استان گیلان در هفته دفاع مقدس اعلام شد.
کد خبر: ۲۵۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ - 11September 2017
اعلام برنامه‌های شاخص کمیته امور بانوان گیلان در هفته دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از گیلان، «فاطمه رفیعی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان روز دوشنبه در جلسه کمیته امور زنان دفاع مقدس استان در خصوص برنامه‌های این ایام که در دفتر امور زنان برگزار شد، اظهار داشت: زنان ایران اسلامی در طول هشت ساله جنگ تحمیلی دوشادوش مردان رشادت‌های فراوان از خود نشان دادند.

وی با اشاره به برگزاری 6 جلسه در شش ماهه نخست امسال با محوریت کمیته زنان و دفاع مقدس، افزود: مباحث زنان و خانواده در دوران دفاع مقدس جای کار بسیار دارد که باید به صورت تخصصی به آن وارد شد و از تجربیات پیشکسوتان و زنان و دختران جوان استان برای تحقق این اهداف بهره برد.  

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نوجوانان  و جوانان  که در کرسی‌های درس آماده می‌شوند در این هفته مورد توجه قرار گیرد، گفت: برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با معرفی نقش زنان گیلان در دفاع مقدس، مسابقه ساخت ماکت با موضوع محرم و دفاع مقدس توسط دانش آموزان مقاطع دبیرستان، برگزاری پرسمان دانش آموزی و دانشجویی درباره دفاع مقدس و... از برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدا بخصوص همسران جانبازان اعصاب و روان در هفته دفاع مقدس توسط کمیته زنان و دفاع مقدس، عنوان کرد: سال گذشته از 40  مادر، همسر و خانواده ایثارگر در  بحث خاطره پژوهی مصاحبه هایی صورت گرفت که امسال  این رقم به دو برابر افزایش پیدا نموده که توسط دانش آموزان و دانشجوبان  استان انجام خواهد شد.

رفیعی با اشاره به روایتگری زنان گیل و دیلم در پشتیبانی و امور امدادی دفاع مقدس، افزود: یادواره 7 هزار شهیده زن کشور و متناسب با آن یادواره 33 زن شهیده گیلان که در طول هشت سال دفاع مقدس ترور و یا در بمباران به مقام والای شهادت نائل آماده‌اند در هفته دفاع مقدس در پره‌سر شهرستان رضوانشهر برگزار می‌شود.
 
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدایی که مدارس استان با نام شهدایشان مزین شده، در این ایام به خاطره‌گویی برای نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب خواهند پرداخت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار