ارائه تسهیلات به مشمولانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین دارند

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولانی که قصد تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند، می‌توانند از اوایل محرم برای دریافت مجوز خروج از کشور اقدام کنند.
کد خبر: ۲۵۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 11September 2017
ارائه تسهیلات به مشمولانی که قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی را دارند
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «نجف حمیدزاده» معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، اظهار داشت: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، بازه زمانی صدور مجوز خروج از کشور برای این دسته از مشمولان از 20 روز به 50 روز افزایش پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به پیش بینی استقبال بسیار زیاد و به منظور جلوگیری از تراکم در فرآیند صدور مجوز، مشمولان می‌توانند در صورت داشتن شرایط خروج از کشور، از دهه اول محرم نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

حمیدزاده در خصوص نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر زیارتی کربلای معلی نیز گفت: برابر تفاهم صورت گرفته با ستاد عمره و عتبات بسیج دانشجویی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر ستاد مذکور که در دانشگاه‌ها مستقر هستند، فرم‌های مربوطه را تکمیل و با ضمانت آن ستاد و بدون نیاز به سپردن وثیقه نقدی، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

این مقام  انتظامی خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه نیز طبق تفاهم‌های صورت گرفته، می‌توانند با مراجعه به مراکز مدیریت حوزه علمیه استان‌ها و با ضمانت حوزه‌های علمیه، بدون نیاز به سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین آن دسته از افرادی که در طرح جریمه مشمولان غایب ثبت‌نام کرده‌اند، در صورت پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه، می‌توانند برای کلیه سفرهای زیارتی و سیاحتی با سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در حال حاضر میزان وثیقه نقدی برای سفرهای زیارتی سه میلیون تومان و سفرهای سیاحتی پانزده میلیون تومان است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها