کشته شدن ۳۰۰۰ مسلمان میانماری در دو هفته گذشته

وزیر خارجه بنگلادش گفت: در دو هفته گذشته و با تشدید دور جدید خشونت‌ها در میانمار بالغ بر ۳۰۰ هزار مسلمان اقلیت روهینگیا از این خشونت‌ها فرار کرده و وارد خاک بنگلادش شده‌اند و ۳۰۰۰ تن نیز کشته شده‌اند.
کد خبر: ۲۵۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 11September 2017
کشته شدن ۳۰۰۰ مسلمان میانماری در دو هفته گذشتهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ابوالحسن محمود علی، وزیر امور خارجه بنگلادش روز یکشنبه گفت: در این دوره جدید خشونت‌ها علیه اقلیت‌های مسلمان روهینگیا در ایالت راخین دست کم ۳۰۰۰ تن از اعضای این اقلیت کشته شده‌اند.

وزیر خارجه بنگلادش در گفت‌وگو با مطبوعات بعد از دادن گزارشی به فرستادگان کشورهای غربی و عربی و نمایندگان آژانس‌های سازمان ملل در شهر داکا درباره تلاشهای کشورش برای رسیدگی به آوارگان روهینجا اظهار داشت: آنها (نیروهای میانمار) بالغ بر ۳۰۰۰ نفر را کشته و خانه‌هایشان را ویران کرده‌اند.

وزیر خارجه بنگلادش گفت: جامعه بین‌المللی خشونت‌ها در راخین را به عنوان نسل‌کشی توصیف کرده و ما نیز این گونه فکر می‌کنیم.

به گفته ابوالحسن محمود علی در دو هفته گذشته ۳۰۰ هزار آواره روهینگیایی وارد بنگلادش شده‌اند در حالیکه ۴۰۰۰ تن از آنها در حین فرار از شکنجه نیروهای امنیتی، وارد بنگلادش شدند.

این وزیر دولت بنگلادش به فرستادگان گفت: کشورش پذیرای ۴۰۰ هزار آواره روهینگیا در سه دهه گذشته بوده و موج اخیر نیز سبب شد که اکنون این تعداد به ۷۰۰ هزار نفر برسد که چالش بزرگی را متوجه داکا می‌کند.

وزیر خارجه بنگلادش گفت: امروز کل جهان در کنار بنگلادش است و جامعه بین‌المللی تمایل خود را برای همکاری با ما در زمینه مسائل سیاسی و انسانی اعلام کرده است.

وی گفت: چند کشور پیش از این اختصاص اعتبارات بیشتر به این مسئله را اعلام کردند و این اعتبارات از طریق سازمان ملل اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار