سازمان ملل:

وضعیت در میانمار نمونه کامل پاکسازی نژادی است

سازمان ملل در بیانیه‌ای وضعیت میانمار را نمونه کاملی از پاکسازی نژادی خواند.
کد خبر: ۲۵۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 11September 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل هشدار داد که وضعیت فعلی در میانمار نمونه کامل پاکسازی نژادی است.

درگیری‌های نژادی در میانمار گویا پس از دو هفته در ایالت راخین که منجر به آواره شدن حدود 300 هزار نفر شده، شدت یافته است.

به گفته یکی از روحانیون مسجدی در میانمار حدود 70 نفر یکشنبه شب با چوب و قمه تهدید کردند که به مسجد مرکز شهر تائونگ دوین گی حمله می‌کنند.

این روحانی در گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت که از ترس حمله این افراد، مردم چراغ‌های مسجد را خاموش کردند و شبانه متواری شدند.

از سوی دیگر مقامات میانمار مدعی شدند که این گروه با دخالت پلیس ضد شورش و شلیک گلوله‌های پلاستیکی متواری شدند.

در حالی که مسلمانان روهینگیا روز یکشنبه آتش‌بس یک ماهه‌ای را اعلام کرده‌اند تا امدادگران بتوانند کمک‌های انسان دوستانه را به آوارگان برسانند، دولت میانمار آتش بس اعلام شده را رد و اعلام کرده است که حاضر به گفت‌وگو با تروریست‌ها نیست.

موج جدید خشونت‌ها در میانمار در استان راخین تشدید شده است. تازه ترین برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد که بیش از 294 هزار آواره میانماری که اکثر آنها مسلمانان روهینگیا هستند، طی 15 روز گذشته وارد مرزهای بنگلادش شده‌اند. بسیاری از این افراد بیمار و زخمی هستند و نیازمند کمک‌های فوری پزشکی می‌باشند.

هنوز هزاران مسلمان روهینگیا در استان راخین بدون سرپناه و مواد غذایی هستند و بسیاری از آنها سعی می‌کنند با گذشتن از مناطق کوهستانی و مزارع برنج خود را به بنگلادش برسانند.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها