عصر امروز؛

سمفونی «افلاکیان» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد

سمفونی «افلاکیان» عصر امروز با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس شورای شهر تهران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵ - 11September 2017
سمفونی «افلاکیان» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سوئیت سمفونی «افلاکیان» عصر امروز (دوشنبه 20 شهریور) با حضور سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،  «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای شهر تهران، «محسن اسماعیلی» نماینده مجلس خبرگان رهبری، سردار فروتن رئیس دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تقی‌پور رئیس بیمارستان بقیه الله اعظم (عج)، سردار ناظر رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس و سردار عصار معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی شد.

سردار خضرایی در این مراسم اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز مردم ایران مرهون ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است و ما می‌بایست با استفاده از هنر آن جوانمردی‌ها را به جوانان کشورمان منتقل کنیم.

وی با اشاره سایر تولیدات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه موسیقی گفت: سال گذشته اولین سمفونی را با عنوان سمفونی «حماسه و اقتدار» رونمایی کردیم و امسال دومین سمفونی را با عنوان «افلاکیان» به محضر آزادگان تقدیم می‌کنیم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: شهر تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام نیازمند توسعه زیرساختی برای رسیدن به تراز یک شهر بزرگ در جهت این لقب بزرگ است و مردم این شهر حتما در بستر مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس به این جایگاه خواهند رسید.

سردار خضرایی گفت: ما در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با برگزاری جلسات ترویج ایثار و مقاومت همه مفاهیم تربیتی را مورد بررسی قرار داده‌ایم و راهکارهای عملی و عملیاتی برای آن استخراج کرده‌ایم. دفاع مقدس صحنه جنگ را به صحنه عبادت نزدیک کرد و این رفتار باید در جامعه نهادینه شود.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم الهامات آن دوره را بازآفرینی کنیم و در این مسیر زمان زیادی صرف شده است. عملکرد ما در تالیف و ترجمه کتاب و در چگونگی بازآفرینی اخلاق رزمندگان قابل ملاحظه است.

سردار سرتیپ «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در ادامه در سخنانی کوتاه ضمن تبریک عید غدیر و ولادت امام موسی کاظم (ع) و با تشکر از سردار خضرایی به دلیل تلاش‌های صورت گرفته، اظهار داشت: کارها و تلاش‌های بسیار خوبی در این سال‌ها در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انجام شده که جای تشکر دارد.

سوئیت سمفونی «افلاکیان» در 5 موومان با عناوین مارش، یاد یاران (با کلام)، سوگ، مرد عاشق (با کلام) و وصال که روایت رفتن به جنگ و بازگشت است، اجرا شد. 
 
موومان یاد یاران و مرد عاشق به صورت آوازی توسط «محمد کرد» اجرا شد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار