تجلیل از خانواده‌های «سادات شهید» استان قم در یادواره «مشق عشق»

مراسم دومین شب از یادواره «مشق عشق»، شامگاه دوشنبه با تجلیل از خانواده‌های «سادات شهید» استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ - 12September 2017
بگرامیداشت یاد و خاطره «سادات شهید» استان قم در یادواره «مشق عشق»ه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت‌الاسلام «حسین جوشقانیان» استاد حوزه علمیه قم و عضو موسسه روایت سیره شهدا طی سخنانی در دومین شب از یادواره «مشق عشق» اظهار داشت: هیچ عملی از دید خدا پنهان نمی‌ماند و همه ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌ها ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره به زندگی و شهادت شهید حججی و بیان خاطراتی از احترام شهیدان به پدر و مادر خاطرنشان کرد: شهید حججی برای دریافت رضایت والدین خود آنها را به مشهد برد؛ احترام به والدین از سیره عملی شهدای اسلام است و برای کسب رضایت خدا و اهل بیت (ع) باید به پدر و مادر احترام گذاشت.

عضو موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: کراماتی از شهدا دیده‌ایم که نشان می‌دهد این مقام حقیقتا از جانب خدا به آن‌ها اعطا شده  و باید بدانیم امروز سر سفره چه کسانی نشسته‌ایم.

وی تصریح کرد: بعضی از شهیدان در حین نماز و قرائت قرآن به شهادت رسیده‌اند؛ ما در هشت شب سیره زندگی شهدا را تمرین می‌کنیم و مشق عشق می‌کنیم و می‌آموزیم که شهدا از در خانه اهل بیت (ع) با دوری از گناه و بدی، آبرو گرفته‌اند.

جوشقانیان ادامه داد: رئیس شبکه ماهواره‌ای فارسی وان که یک شخص اسرائیلی است، گفته کاری می‌کنیم از هر ۵ ازدواج ۴ ازدواج به طلاق منجر شود؛ لذا خانواده‌ها به شهدا و امامان معصوم متوسل و در گلزارهای شهدا حاضر شوند و سیره زندگی شهدا را برای فرزندان خود مرور کنند.

وی با یادآوری این جمله از پوتین رئیس جمهوری روسیه که «من در چهره رهبر ایران مسیح را دیدم» عنوان کرد: اگر امروز شهدا از قبر سر بلند کنند و بگویند ما نگذاشتیم حرف امام روی زمین بماند، ولی شما کدام حرف رهبری را از روی زمین برداشتی چه باید جواب داد؟

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسبب جنگ در عراق و سوریه و دیگر نقاط جهان آمریکا است و اینها گروه‌های تروریستی را آموزش می‌دهند. آنها می‌خواستند ظرف چند روز کل سوریه را بگیرند، ولی نتوانستند و زمین‌گیر شدند.

مراسم یادواره مشق عشق، پنجمین سال است که به همت پایگاه شهدای آذر حوزه چهار شهید ورزنده در محل بوستان شهدای آذر برگزار می‌شود.

در دومین شب این مراسم تعدادی از خانواده‌‌های شهدای سادات به نام‌های شهیدان «سید حسین میرقیصری»، «سید جعفر جوینده» و «سید محمد جعفری» و همچنین شهید «امرالله قربانی» تجلیل به عمل آمد.

اجرای شعر و سرود توسط هنرمند کیان، مداحی «سید علی حسینی‌نژاد» در شام میلاد امام موسی کاظم (ع)، نور افشانی، پخش کلیپ، گرداندن پرچم حرم حضرت معصومه (س) و قرعه کشی و اهدا جوایز از دیگر برنامه‌های مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار