مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

دفاع مقدس دغدغه اصلی مسئولان نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه امروز متاسفانه دفاع مقدس دغدغه اصلی مسئولان نیست، گفت: اصول و اساس امنیت کشور نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۵۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ - 12September 2017
دفاع مقدس شبیه ترین صحنه به عاشورا استبه گزارش دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در جلسه هم‌اندیشی تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای استان با موضوع گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس با رویکرد عاشورایی برگزار می‌شود.

وی افزود: دوران دفاع مقدس شبیه‌ترین صحنه‌ها به عاشورا را آفرید؛ زیرا رزمندگان اسلام با الهام گرفتن از همین جلوه‌ها کوشیدند تا اخلاق و جوانمردی را از صحنه‌های کربلا بیاموزند و خود را به اهداف عاشورا نزدیک کنند.

ابوالحسنی بیان داشت: نبرد و شهادت مظلومانه برای رسوا ساختن ظالم، عمل به تكلیف  با كمبود نفرات و شهادت یاران، از ثمرات الگوگیری از واقعه عاشورا است که در جبهه‌های حق علیه باطل، ما شاهد آن بودیم.

وی تصریح کرد: شباهت‌های زیادی بین واقعه عاشورا و دوران دفاع مقدس وجود دارد، از جمله اینکه در هشت سال دفاع مقدس به طور تقریبی روزانه 72 شهید تقدیم اسلام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان ادامه داد: در دفاع مقدس اقشار مختلف مردم از مشاغل مختلف و در قالب بسیج عمومی، یک دل و همراه در رکاب ولایت در صحنه‌های دفاع از دین و نظام جمهوری اسلامی شرکت کردند.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه رزمندگان و شهدای ما در دوران جنگ با وجود تمام کمبودها و تحریم‌ها توانستند در مقابل استکبار بایستند، افزود: ما با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی و دوران هشت سال دفاع مقدس به مقابله با دشمن می‌رویم.

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه دفاع مقدس دغدغه اصلی مسئولان نیست، افزود: اصول و اساس امنیت کشور نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس است و اگر بیشتر و جزئی‌تر از ابعاد مختلف وارد بحث دفاع مقدس شویم، بیشتر به اهداف آن پی می‌بریم.

در ادامه این جلسه، نمایندگان دستگاه‌ها ونهادها برنامه‌های اجرایی و پیشنهادی خود را اعلام و بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس تاکید کردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها