دیده‌بان حقوق بشر:

ائتلاف سعودی به جنایات جنگی در یمن ادامه می‌دهد

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم سعودی به بهانه حمله به نیروهای انصارالله و علی صالح، اماکن غیرنظامی را هدف حمله قرار می‌دهند.
کد خبر: ۲۵۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ - 12September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «دیده‌بان حقوق بشر» امروز اعلام کرد که طی سه ماه گذشته رژیم سعودی پنج حمله هوایی غیرقانونی علیه یمن را انجام داده است. در پی این حملات 39 غیرنظامی جان باختند که 26 نفر از آنان کودک بودند. در یکی از این حملات، 4 منزل متعلق به یک خانواده به طور همزمان منهدم شد و 14 تن از اعضای این خانواده کشته شدند.
 
دیده‌بان حقوق بشر تأکید کرد که این حملات چه به صورت عمدی و چه به صورت غیرعمد اجرا شده باشد، جزو مصادیق جنایت جنگی است.
 
«سارا لیا ویتسن» مدیر بخش خاورمیانه دید‌ه‌بان حقوق بشر در همین خصوص گفت: وعده‌های تکراری ائتلاف تحت فرمان حکومت سعودی عملی نمی‌شود؛‌ چرا که این ائتلاف هیچ تفاوتی میان کودکان و دیگران در حملات غیرقانونی خود قائل نیست. حمله‌های هوایی اخیر و تأثیر وحشتناک آن بر کودکان باید باعث تحریک شورای حقوق بشر سازمان ملل برای محکوم کردن این جنایات جنگی، تحقیق در مورد آن و تضمین محاکمه مسئولان این جنایات شده استا.
 
دیده‌بان حقوق بشر همچنین اشاره کرد که ائتلاف سعودی، که از مارس 2015 عملیات نظامی علیه نیروهای حوثی و علی صالح رئیس‌جمهور سابق یمن شروع کرده است، بارها منازل، بازارها، بیمارستان‌ها، مدارس و مساجد را هدف حملات غیرقانونی قرار داده است. این موضوع در گزارش سال 2016 دبیرکل سازمان ملل نیز مورد اشاره واقع شد.
 
 ائتلاف سعودی به جنایات جنگی در یمن ادامه می‌دهد
 در گزارش دبیرکل سازمان ملل ذکر شده بود که طی جنگ یمن در سال 2015، حداقل 758 کودک یمنی کشته و 1168 تن دیگر مجروح شدند. این تعداد 60 درصد قربانیان حمله به یمن را تشکیل می‌داد.
 
دیده‌بان حقوق بشر در همین راستا با 9 نفر از خانواده‌های آسیب‌دیده طی حملات رژیم سعودی و شاهدانی که 5 حمله هوایی این رژیم را بین تاریخ‌های 9 ژوئن تا 4 آگوست 2017 (حدود دو ماه) مشاهده کرده بودند، علاوه بر پرسنل بیمارستان‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر فیلم‌ها و عکس‌های مربوط به مناطق مورد حمله واقع شده در یمن را مورد بررسی قرار داد و متوجه این موضوع شد که به جز یک خانه، که پناهگاه نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح بود، هیچ‌کدام از اهداف دیگر مناطق نظامی نبودند. این موضوع شامل مناطق مجاور اهداف نیز می‌شد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار