مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان:

ما موظفیم فریاد مظلومان را به گوش جهانیان برسانیم

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: ما موظف هستیم به هر نحوی که میسر است صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم و از آنان حمایت کنیم.
کد خبر: ۲۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ - 12September 2017

ما موظفیم فریاد مظلومان را به گوش جهانیان برسانیمبه گزارش دفاع پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسین الله‌وردی» مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان، در تجمع اعتراض‌آمیز طلاب و روحانیون در محکومیت جنایات علیه مسلمانان در میانمار اظهار داشت: مسلمانان از اقلیت‌های میانمار هستند و همواره مورد ظلم و ستم واقع می‌شوند و از طرف دولت محدودیت‌های زیادی دارند.

الله‌وردی ادامه داد: در آنجا مسلمانان مالیات سنگین می‌دهند و 40 هزار کودک شناسنامه ندارند و هیچ امنیتی نیز برای آنها تامین نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: به دلیل عدم صدور گذرنامه برای مسلمانان در میانمار، امکان مسافرت به خارج از کشور فراهم نیست و حتی از تحصیل در دانشگاه و استخدام در ادارات دولتی و مالکیت بر زمین‌های خود نیز محروم هستند.

وی اضافه کرد: آنها برای دریافت مجوز ازدواج باید به دولت مالیات بدهند و تعهد دهند بیش از دو فرزند نیاورند و اگر بیاورند به آنها شناسنامه داده نمی‌شود و حتی آنان را جریمه می‌کنند.

الله‌وردی اظهار داشت: 40 هزار کودک مسلمان در میانمار، شناسنامه ندارند چون فرزند سوم یا چهارم هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت: اگر کسی از مسلمانان در میانمار می‌خواست کار اقتصادی کند باید شریک بودایی انتخاب کند و در حالی که بودایی، تنها شریک بود و هیچ سهمی در این شراکت نداشت، اما از سود این درآمد برخوردار بود.

وی تصریح کرد: اینها محدودیت‌هایی برای مسلمانان انقلابی است و این وضعیت از چند ماه پیش به دلایل مختلف وضعیت جدیدی پیدا کرد به طوری که مسلمانان میانمار از هیچ امنیت و آرامشی برخوردار نیستند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان علت این اتفاقات در این منطقه مسلمان‌نشین را سفر کلینتون به میانمار دانست و گفت: آنها به دلیل منابع طبیعی حاصل‌خیز و مرغوب این منطقه، خواستار سرمایه‌گذاری شدند و این خشونت‌ها علیه مسلمانان تشدید شده اما یکی از سنت‌های بدون تغییر الهی، دفاع از حقوق مستضعفان است.

وی تأکید کرد: ما موظف هستیم به هر نحوی که میسر است صدای خود را در دفاع از مظلومان به گوش جهانیان برسانیم و از آنان حمایت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها