از وعده‌های توخالی سران منافقین تا انجماد فکری اعضا

قریب به 40 سال است که اعضای گروهک منافقین در آرزوی رسیدن به بهشت برینی که سرکردگان گروهک نفاق برایشان ترسیم کرده‌اند به سر می‌برند و سرانشان هم با همین حربه سال‌هاست که هرگونه سوءاستفاده‌ای را از ایشان می‌‌کنند.
کد خبر: ۲۵۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 12September 2017
از وعده‌های توخالی سران منافقین تا انجماد فکری اعضابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «مجید مربایان» در مطلبی به تحلیل وضعیت گروهک منافقین پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:
 
کودکی را تصور کنید که بزرگ‌تری در برابر انجام پاداشی، از او طلب کاری را می‌کند. اگر دوچرخه می‌خواهی باید فلان کار را تا فلان زمان انجام دهی. کودک کار را تا زمان مقرر انجام می‌دهد اما موقع پرداخت پاداش که می‌رسد بزرگ‌تر مجدد او را به انجام کاری دیگر حواله داده و پرداخت پاداش را به بعد انجام آن کار موکول می‌کند. وقتی هم که کار به جایی می‌رسد که کودک در برابر بدقولی‌های بزرگ‌تر شاکی می‌شود، بزرگ‌تر با یک آبنبات دل او را نرم کرده و مجدد قول آینده را می‌دهد. به نظر می‌رسد این کودک تا کجا با بزرگ‌تر همراهی می‌کند؟ تا چه زمانی با وعدۀ دریافت پاداش کارهایی که از او طلب می‌شود را انجام می‌دهد؟ اعتماد میان این دو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ 
 
حکایت سران گروهک منافقین و اعضایش، حکایت همین کودک و بزرگ‌تر است. اعضای گروهک منافقین سال‌هاست که در برابر وعده و وعیدهای سران منافقین به کارهای مختلفی حواله داده می‌شوند. سرکردگان گروهک نفاق برای زنده نگه‌داشتن انگیزۀ اعضایشان، ایشان را به انواع و اقسام کارها مجبور می‌کنند و زمانی که موعد برآورده‌شدن وعده است یا با یک آبنبات یا با مجبور کردن به انجام کاری دیگر، ایشان را به آینده حواله می‌دهند. اگر ایشان در عملیات مرصاد با خفت شکست بخورند، حواله داده می‌شوند به پیروزی در آینده و اینکه اگر از همسرانشان جدا شوند به طور قطع پیروزی نزدیک و دست یافتنی است! اگر مسعود رجوی که برایشان اسطوره‌ای دست‌نیافتنی است با خفت و خواری مجبور به پنهان‌شدن ‌شود و تمامی هیمنه پوشالی این اسطوره به ناگاه فرو ‌ریزد باز هم به وعده‌ای دیگر حواله داده می‌شوند و رهبری مریم رجوی را غنیمت می‌شمرند. در پادگان اشرف اگر به دست مجاهدین عراقی نابود شوند و مجبور به خروج از عراق شده و تمامی آنچه از پادگان اشرف برایشان ساخته‌اند نیست و نابود شود، به اسکان اجباری در آلبانی وعده داده می‌شوند و آن را زمینه‌ساز رسیدن به پیروزی بزرگ و خواست نهایی نشان می‌دهند!

قریب به چهل سال است که اعضای گروهک منافقین در آرزوی رسیدن به بهشت برینی که سرکردگان گروهک نفاق برایشان ترسیم کرده‌اند به سر می‌برند و سرانشان هم با همین حربه سال‌هاست که هرگونه سوءاستفاده‌ای را از ایشان می‌برند.

در این زمینه حقیقتا باید به سران گروهک منافقین دست مریزاد گفت. حفظ انگیزۀ واهی در میان اعضای سالخورده‌شان برای این مدت طولانی آن هم با وعده و وعید‌های توخالی حقیقتا ستودنی است. اما در طرف مقابل باید تاسف خورد برای اعضای این گروهک که اینچنین دچار انجماد فکری شده‌اند که در برابر تمامی این وعده‌ها که در واقع سرابی بیش نیست سر تعظیم فرود می‌آورند و اندک تحلیلی ندارند. وعده‌های توخالی سرانشان را می‌پذیرند و کمی دربارۀ راستی و عاقبت آن نمی‌اندیشند. نکتۀ بسیار جالب این است که این گروهک با این چنین پیشینه و روشی، مدعی است که توان حکومت بر کشوری همچون ایران را هم دارد.

منبع: هابیلیان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار