کولیوند تشریح کرد؛

آخرین وضعیت انتقال حجاج بیمار به ایران

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هیچ بیماری عفونی و واگیرداری حجاج کشورمان را تهدید نمی‌کند، گفت: تاکنون 70 نفر از حجاج ایرانی برای ادامه درمان به کشور منتقل شده‌اند و کارهای درمانی آنها در بیمارستان‌های ایران در حال انجام است.
کد خبر: ۲۵۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ - 12September 2017
آخرین وضعیت انتقال حجاج بیمار به ایران
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ «پیرحسین کولیوند‌» معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت حجاج ایرانی  بیمار تا روز دوشنبه هفته جاری اظهار داشت: تا کنون 70 نفر از بیماران برای ادامه درمان به ایران منتقل شده‌اند و هم‌اکنون کارهای درمانی آنها در بیمارستان‌های کشور در حال انجام است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر 10 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی (2 نفر در جده و هشت نفر در بیمارستان مکه) بستری هستند که تعدادی از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: همچنین 41 بیمار در مرکز پزشکی حج بستری هستند که هفت نفر از این افراد امروز  سه‌شنبه برای ادامه درمان به ایران منتقل خواهند شد و مابقی ظرف روزهای آینده با بهبودی حالشان، به کاروان‌های خود ملحق خواهند شد.

کولیوند با بیان اینکه وضعیت سلامتی زائران کشورمان نسبت به سال‌های 94 و پیش‌تر از آن بهتر است، گفت: هیچ بیماری عفونی و واگیرداری زائران کشورمان را تهدید نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه شرایط ما بحرانی نیست و بیماری خاصی زائران را تهدید نمی‌کند، توضیح داد: هر چند تعداد مراجعات زائران به مراکز درمانی بعد از ایام تشریق تا حدودی افزایش یافته است؛ اما مراجعین عمدتاً به علت سرما خوردگی و گرفتگی عضلات و ... خواستار دریافت خدمات درمانی هستند.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران از فعالیت پزشکان و کادر درمانی به عنوان یک حرکت ‌جهادی در حج نام برد و گفت: گروه‌های پزشکی به‌صورت شبانه‌روز در خدمت زائران هستند و روند نظارت بهداشت محیط زائران و نظارت بر فرآیند تهیه و طبخ مواد غذایی نیز به‌طور کامل در حال انجام است.

کولیوند همچنین درباره بازدید روز گذشته رئیس سازمان حج و زیارت از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه اظهار کرد: حمید محمدی در این بازدید ضمن تقدیر از تلاش‌های کادر پزشکی و درمانی بیمارستان، از حجاج ایرانی بستری شده نیز عیادت کرد.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان حج و زیارت برای بیماران بستری شده از خداوند متعال آرزوی سلامتی کرد و گفت که به لطف خداوند متعال و رعایت مسائل بهداشتی توسط زائران و تلاش‌های پزشکان ایرانی در حج امسال، حجاج کمتری به مراکز پزشکی و بیمارستان مراجعه داشته‌اند.
 
امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان در مناسک حج تمتع حضور یافتند که برای این ایام حدود 570 پزشک عمومی و متخصص به همراه 60 تن دارو به عربستان سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها