سردار شرفی اعلام کرد؛

راه اندازی 700 مؤسسه حفاظتی و مراقبتی در کشور/ همکاری 100 هزار نگهبان محله با پلیس

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به راه‌اندازی 700 مؤسسه حفاظتی و مراقبتی در کشور افزود: هدف ما از این کار جلب مشارکت مردم در تقویت امنیت کشور است.
کد خبر: ۲۵۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ - 12September 2017
راه اندازی 700 موسسه حفاظتی و مراقبتی در کشور/ همکاری 100 هزار نگهبان محله با پلیسبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: به‌طور مستمر روش پیشگیری را بهتر و شایسته‌تر از روش‌های سلبی و سختگیرانه می‌دانیم و بر این باوریم که در حوزه پیشگیری و کاهش جرائم باید از مشارکت‌های مردمی و همچنین بهبود شرایط اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این راستا و استفاده از ظرفیت‌های مردمی مؤسسات حفاظتی و مراقبتی در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: تاکنون 700 مؤسسه حفاظتی و مراقبتی در کشور راه‌اندازی شده و بیش از 100 هزار نفر در قالب نگهبان محله با پلیس همکاری دارند. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به واگذاری بخشی از مأموریت پلیس به مردم در قالب نگهبانی و مراقبت از مراکز تجاری، صنعتی، خدماتی و حساس در کشور خبر داد و یادآور شد: در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به عنوان کمک کار پلیس سعی داریم تا آمار جرایم به شدت کاهش پیدا کند. 

شرفی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر در قالب پلیس افتخاری با مجموعه پلیس در سراسر کشور فعالیت دارند و در کنار آن در کلانتری‌ها و در قالب مشاوره‌های مددکاری، اجتماعی و روانشناسی سعی می‌شود از ظرفیت‌های متخصصان این حوزه به شکل مردمی استفاده شود. 

وی عنوان کرد: در سال‌جاری 80 درصد پرونده‌های ارجاع شده به  کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در قالب مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده و ما سعی می‌کنیم همچنان این روند را مورد توجه و تقویت بیشتر قرار دهیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضرورت احیای شورایاری‌های محلی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت قانونی ماده 106 و 107 برنامه ششم توسعه را احیا و تقویت کنیم تا در مسیر توسعه همه‌جانبه پیوست امنیتی مورد توجه قرار گیرد. 

شرفی افزود: با احیای این ظرفیت قانونی که مراحل تدوین آیین‌نامه‌های آن در دست اقدام است، امیدواریم با مشارکت خود مردم نگهبان محله‌ها، ساختمان‌ها و تأسیسات مختلف فعالیت خود را آغاز کنند تا کاهش جرایم سرقت در ساختمان‌های نیمه‌ساز باشیم.

وی افزود: البته در این زمینه باید استانداردهایی را تعریف کنیم تا از بهترین و شایسته‌ترین افراد استفاده شده تا تامین امنیت و مراقبت‌های حفاظیتی و مراقبتی را شاهد باشیم.

 انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار