پیشنهاد ضدایرانی مخالفان برجام به ترامپ

در حالی که آژانس اتمی اخیرا مجددا بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تاکید کرد، سیاستمداران آمریکایی به دنبال احیای مجدد تحریم‌های علیه ایران هستند.
کد خبر: ۲۵۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ - 13September 2017
پیشنهاد ضدایرانی مخالفان برجام به ترامپ
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «جمیل جعفر» بنیان‌گذار و رئیس اندیشکده امنیت ملی جورج میسن در آمریکا به کاخ سفید توصیه کرد در اولین فرصت، «از شر برجام خلاص شود» و گزینه‌هایی را برای جایگزینی آن پیشنهاد داد. «جمیل جعفر» با استقبال از دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای یافتن گزینه‌های سیاسی بهتر برای جایگزینی توافق هسته‌ای گفت اول اینکه ترامپ می‌تواند به سادگی طی مهلت 90 روزه‌ای که دارد، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند.
 
وی عدم اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی رئیس جمهور آمریکا را «گام ابتدایی مهم» برای وی توصیف کرد زیرا این مسئله راه را برای کنگره جهت احیای مجدد تحریم‌های قبلی یا اعمال محدودیت‌های جدید باز می‌کند.

رئیس اندیشکده آمریکایی ادامه داد که ترامپ در همین زمان می‌تواند توافق هسته‌ای را مجددا تنظیم کرده و به ایرانیان بگوید که نه تنها از سیاست دولت قبلی برای تسهیل تحریم‌ها پیروی نمی‌کند بلکه طی بازه‌ای 90 یا 180 روزه تحریم‌های شدیدی که اقتصاد ایران را فلج کرده بود را بازمی‌گرداند.

جمیل جعفر تاکید کرد برای این کار، رئیس جمهور آمریکا باید به ایران بگوید یا «با من و شروط من» توافق کرده، مجددا پای میز مذاکره برای توافق بهتر بیاید (توافقی که آزمایش موشکی بالستیک ایران را ممنوع، تحقیق و توسعه سانتریفیوژها را متوقف و به خودآزمایی ایران سایت‌های نظامی پایان دهد) یا با تحریم‌های اولیه و ثانویه یشتری مواجه شوند.

وی همچنین توصیه کرد که ترامپ می‌تواند زمانی که کنگره مشغول ارزیابی تصمیم اعلام عدم پایبندی ایران به برجام است، با آنها همکاری کند تا تحریم‌های قوی‌تری علیه ایران، بخاطر فعالیت‌های غیرقانونی در جهان اعمال کند.

این تحلیلگر آمریکایی در پایان مدعی شد با اینکه کشورهای اروپایی اکنون از مخالفت با آمریکا در صورت عقب‌نشینی از توافق و اعمال تحریم علیه ایران صحبت می‌کنند اما زمانی که بحث بر سر همراه شدن با ایران یا همراه شدن با آمریکا جدی شود، آنها گزینه‌ای جز آمریکا ندارند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها