گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه؛

شکست عملیات جبهه النصره در جنوب حلب/ دیدار بشار اسد و سرگئی شویگو/ افزایش همکاری‌های صنعتی میان ایران و سوریه

شکست حمله جبهه النصره در جنوب استان حلب و دیدار رئیس‌جمهور سوریه با وزیر دفاع روسیه از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ - 13September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، جبهه النصره در راستای احیای قدرت گذشته خود و تحت کنترل درآوردن مناطق از دست رفته در جنوب استان حلب، نیروهای خود را از پایگاه‌های این گروهک در منطقه «کفرعبیش» به سمت روستای «جوره الجحاش» در شمال غرب شهر «الحاضر» در جنوب این استان روانه کرد.
 
نیروهای وابسته به النصره و هم‌پیمانان آن‌ها در حومه جوره الجحاش در کمین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) افتادند که در نتیجه همه تکفیری‌ها به هلاکت رسیدند.
 
همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هشت منطقه از نقاط تحت اشغال گروهک تروریستی داعش در مرکز و شرق سوریه نیز از لوث عناصر این گروهک پاکسازی و آزاد شد.
 
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی همچنین 25 تن از عناصر داعش را هنگام فرار از حومه شهر «سلمیه» در شرق استان حماه به طرف مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی در جنوب استان ادلب دستگیر کردند. طی این عملیات، تعداد قابل توجهی سلاح و مهمات از تروریست‌های تکفیری داعش ثبت و ضبط شد.
 
شکست عملیات جبهه النصره در جنوب حلب/ دیدار بشار اسد و سرگی شویگو/ افزایش همکاری‌های صنعتی میان ایران و سوریه 
همزمان با این اقدام، تروریست‌های داعش شهر سلمیه را هدف حمله موشکی قرار دادند. این در حالی است که درگیری‌ها در شهر رقه با شدت در جریان است.
 
طی نبردهای جاری میان شبه‌نظامیان کرد و تروریست‌های داعش، که با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا انجام می‌شود، 9 تن از کردها کشته و 7 تن دیگر زخمی شدند. این حادثه هنگام درگیری میان کردها و داعش در اطراف «بیمارستان دولتی» شهر رقه به وقوع پیوست.
 
همچنین رسانه‌های وابسته به گروه‌های مسلح تروریستی اعلام کردند که 11 تن از مردم غیرنظامی شهر رقه بر اثر بمباران محله «بدو» این شهر توسط ائتلاف بین‌المللی جان باختند.
 
شکست عملیات جبهه النصره در جنوب حلب/ دیدار بشار اسد و سرگی شویگو/ افزایش همکاری‌های صنعتی میان ایران و سوریه 
همچنین رسانه‌های کردزبان خبر دادند که شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» توانستند پس از درگیری‌های سنگین با تروریست‌های داعش، محله «پادگان» در مرکز شهر رقه را به تصرف خود درآورند.
 
در استان ادلب نیز یک دختر جوان سوری هنگام تلاش برای عبور از مرز سوریه با ترکیه در حومه شهرک درکوش در غرب استان ادلب، هدف تیراندازی مرزبانان ترکیه‌ای قرار گرفت و زخمی شد.
 
در زمینه تحولات سیاسی داخل سوریه نیز هیئت وزیران سوریه دستور ارسال کمک‌های غذایی و پزشکی علاوه بر لوازم‌التحریر و تجهیزات آموزشی به استان دیرالزور را صادر کرد.
 
همچنین «محمد ابراهیم سمره» استاندار دیرالزور از ورود میزان قابل توجهی مواد غذایی و مایحتاج ضروری به بازارهای شهر دیرالزور برای رفع نیاز مردم این شهر، که 3 سال در برابر محاصره داعش مقاومت کردند، طی روزهای آینده خبر داد.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در دمشق در مورد راهکارهای تقویت همکاری‌های نظامی دمشق و مسکو خصوصا در موضوع نبرد با گروهک‌های تروریستی مانند داعش تبادل نظر کرد.
 
همزمان با سفر وزیر دفاع روسیه به سوریه، «دیمیتری فئوگتیستف» معاون اداره تهدیدات جدید در وزارت امور خارجه روسیه از انتقال اموال گروهک تروریستی داعش از سوریه به اروپا خبر داد.
 
وی روز گذشته طی کنفرانسی خبری در رم پایتخت ایتالیا گفت: «هم‌اکنون پس از شکست داعش، این گروهک در حال انتقال اموال خود به کشورهای خارجی، بویژه اروپایی، با هدف حمایت از هسته‌های تروریستی وابسته به داعش در این کشورها و اجرای عملیات تروریستی در آن‌ها است.»
 
شکست عملیات جبهه النصره در جنوب حلب/ دیدار بشار اسد و سرگی شویگو/ افزایش همکاری‌های صنعتی میان ایران و سوریه 
وی با اعلام اینکه هم‌اکنون داعش در زمینه تجارت نفتی به مشکلات شدیدی برخورده است، افزود: «این گروه هم‌اکنون به سراغ عملیات‌های تبادل ارز، انتقال آثار باستانی [عراق و سوریه] و تجارت مواد مخدر می‌رود.»
 
فئوگتیستف همچنین اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش 90 درصد از چاه‌های نفت تحت اشغال خود در عراق و سوریه را از دست داده است؛ اما همچنان نفت دزدی شده از عراق و سوریه را به برخی طرف‌های ذی‌نفع می‌فروشد.
 
در روابط میان سوریه و ایران نیز چند قرارداد همکاری میان دو کشور مبنی بر بازسازی صنایع و سیستم‌های برقی و گازی در سوریه امضا شد. 
 
این قراردادها شامل ساخت مرکز تولید برق با توان 540 مگاوات در استان لاذقیه، تأسیس 5 مجتمع گازی در شهر ساحلی «بانیاس» با توان 125 مگاوات، بازسازی مرکز حرارتی حلب، بازسازی و فعال‌سازی مجدد مرکز کنترل سیستم برق سوریه و مرکز تنظیم سیستم «اسکادا» در دمشق، بازسازی مرکز تولید برق «تیم» با توان 90 مگاوات در شهر دیرالزور و بازسازی و ارتقای مرکزی تولید برق «جندر» در شهر حمص است.
 
این قرارداد از سوی «ستار محمودی» سرپرست وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و «عباس علی‌آبادی» مدیر اجرایی شرکت «مپنا» از سوی طرف ایرانی و «محمد زهیر خربوطلی» وزیر برق و «حمود رمضان» مدیر اداره کل تولید برق از سوی طرف سوری امضا شد.  
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار