دفاع پرس گزارش می‎‌دهد؛

سرمای بازار تابستانه نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی/ تولید ایرانی نیازمند تبلیغ است

پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در حالی برگزار می‌شود که کمترین تبلیغات محیطی و شهری و رسانه‌ ملی را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۵۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ - 13September 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، پنجمین نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی با نام «ایران‌نوشت» از 14 شهریور ماه تا 31 شهریورماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برپاست. برندهای مطرح تولید لوازم التحریر ایرانی ازجمله «آزاده»، «کانون پرورش فکری کودک و نوجوان»، «ایام»، «ایما»، «پرسام»، «قاصدک»، «ریحانه» و «مهتاب» در این نمایشگاه حاضر هستند که عمدتاً به عرضه دفتر، کیف، خودکار و مداد می‌پردازند.

معرفی الگوهای ایرانی- اسلامی از شهدای مبارزه علیه استبداد از جمله میرزا کوچک خان جنگلی، شهدای دوران دفاع مقدس از جمله شهید عباس بابایی، شهدای علمی همچون شهید احمدی روشن و شهیدان مدافع حرم از جمله شهید محسن حججی پررنگ‌ترین وجه فرهنگی این نمایشگاه به شمار می‌آید.

طراحی و الگوسازی مناسب با در نظر گرفتن رده سنی و تحصیلی موضوع مهم و قابل ملاحظه‌ای است که تولیدکنندگان از آن چشم پوشی نکرده‌اند و به درستی درباره آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

سَردی بازار تابستان برای نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی/ تولید ایرانی نیازمند تبلیغات‌ است 

پرداختن به شخصیت‌های انیمیشنی ایرانی از جمله داستان‌های «شکرستان» و «کلاه قرمزی» و انیمیشن طنز «دیرین دیرین» از ابتکاراتی است که مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار خواهد گرفت.

غفلت از برندسازی و تبلیغات

مهم‌ترین ضمیمه برای موفقیت محصولات فرهنگی در بازار عرضه، توجه جدی به برندسازی و تبلیغات از طریق رسانه‌هاست. اتفاقی که به نظر می‌رسد علی‌رغم موفقیت‌های نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی در بخش تولید، هنوز جایگاه و ضرورت آن احساس نشده است. رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و مجازی باید درباره نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی و هر تولید ملی و داخلی احساس مسئولیت داشته باشند و با تولید برنامه‌های خبری و گزارشی به حمایت از آن بپردازند.

سَردی بازار تابستان برای نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی/ تولید ایرانی نیازمند تبلیغات‌ است 

تولید محتوای رسانه‌ای نیز همانند اصل حرکت تولید نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی مسئله و موضوع بر زمین مانده‌ای است که به نظر می‌رسد نباید درباره آن منتظر رسانه‌ ملی ماند، بلکه باید مجمع نوشت‌افزار اسلامی با سفارش برای تولید آن، بار بر زمین مانده این عرصه را نیز بر دوش گیرد. نیاز است مرکز رسانه‌ای «شیرازه» مجمع ناشران انقلاب اسلامی که تولیدات خوب و فاخری را درباره معرفی کتاب در سال‌های گذشته در رسانه‌های مختلف به نمایش گذاشته است، وارد عمل شود و محصولات نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی را به جامعه معرفی کند.

اما پنجمین دوره این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که مؤسسات و شرکت‌های تولید کننده حاضر از تبلیغات ضعیف شهری و رسانه‌ای خبر می‌دهند.

سَردی بازار تابستان برای نوشت افزارهای ایرانی-اسلامی/ تولید ایرانی نیازمند تبلیغات‌ است 

«کبریائی» مسئول فروشگاه نوشت افزارهای ایرانی- اسلامی پرسام در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تولیدات تمام شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امسال از رشد کیفی چشم‌گیری برخوردار بوده است، اظهار داشت: تولیدات نوشت افزارهای داخلی امسال بعد از پنج دوره برگزاری این نمایشگاه سطح کیفی خوبی پیدا کرده است که نشان از جدیت تولید کنندگان است.

وی گفت: نمایشگاه اصلی‌ترین بازار عرضه این محصولات است و رسانه‌ ملی امسال کمترین تولیدات را از نمایشگاه به نمایش گذاشته که منجر به عدم استقبال مردم شده است. امسال علیرغم افزایش تعداد روزهای برگزاری نمایشگاه، اما شاهد کم رونقی بازار هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار