حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان:

یکی از مشکلات امیرالمؤمنین(ع) مبارزه با کج‌فهمی‌ها بود/ موانع رسیدن به جامعه اسلامی

مشاور نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امیرالمؤمنین مبارزه با کج‌فهمی‌ها بود گفت: اگر این مشکل کج‌فهمی‌ها نباشد، دیگر مشکلات زمان امیرالمؤمنین، اگر در زمان ما باشد که هست، بر آن‌ها فارغ خواهیم آمد.
کد خبر: ۲۵۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ - 13September 2017
یکی از مشکلات امیرالمؤمنین(ع) مبارزه با کج‌فهمی‌ها بود/ موانع رسیدن به جامعه اسلامیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مشاور نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگویی یکی از مشکلات مهم زمان امیرالمؤمنین را مبارزه با کج‌فهمی‌ها توصیف کرد و گفت: یکی از دلایل مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) این بود که ایشان در این مبارزه بسیار تنها بودند.

وی افزود: بنابراین هر چه مقدار خوش‌فهمی را در جامعه خودمان افزایش دهیم، با توجه به منابع غنی دینی، تجارب و قدرت فهمی که در میان مردم ما است، از آن زمانه‌ای که امیرالمؤمنین(ع) را غریب گذاشتند فاصله خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: اگر این مشکل کج‌فهمی‌ها نباشد، دیگر مشکلات زمان امیرالمؤمنین(ع) اگر در زمان ما باشد که هست، بر آن‌ها فارغ خواهیم آمد.

وی ادامه داد: یکی از موانع رسیدن به جامعه اسلامی این است که کج‌فهمی‌ها موجب سوءتفاهم‌ها می‌شود، کج‌فهمی‌ها موجب عدم رشد اهالی معنویت و دینداران می‌شود، کج‌فهمی‌ها موجب گم‌شدن سلاح حق علیه باطل می‌شود.

مشاور نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: یک نهضتی باید برای مقابله با کج‌فهمی‌ها ایجاد شود که به صورت‌های مختلف رواج دارد، یک نهضتی باید برای رفع این سوءتفاهم‌هایی که متأسفانه در جامعه ما زیاد است،‌ باید شکل بگیرد.

وی افزود: چرا مخالفت با حقیقت در جامعه ما زیاد است، بنده علت آن را ناشی از سوءتفاهم‌ها می‌دانم، سوءتفاهم یک نوع سوء برداشت است،‌ بیان نارسایی‌ها به این کج‌فهمی‌ها دامن می‌زند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار