پیوندهای آسمانی در کنار شهدا+ تصاویر

در روزهای مقارن با اعیاد بزرگ مسلمانان و میلاد ائمه اطهار علیهم‌السلام برخی از زوج‌های جوان آغاز زندگی خود را در کنار شهدا جشن می‌گیرند و بهترین روز زندگی خود را با اهل دل پیوند می‌زنند.
کد خبر: ۲۵۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ - 13September 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به عقیده خیلی‌ها «ازدواج» مهم‌ترین اتفای زندگی هر انسانی است، پیوندی که سرآغاز تحولی بزرگ می‌شود و مراسم‌های مربوط به آن شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین خاطرات را رقم می‌زند. هرکس به فراخور شرایط، عقیده و سنت‌های محل و منطقه‌اش سعی می‌کند تا بهترین جشن را برپا کند، از این میان هستند کسانی که بهترین روز زندگی خود را با اهل دل پیوند می‌زنند و به نوعی متفاوت شادی خود را با شهدا سهیم می‌شوند.

صحبت‌های مقام معظم رهبری در روزهای گذشته در خصوص خلاف شرع در عروسی‌ها به این نکته اشاره داشته است که مراسم ازدواج اسلامی تنها به نبود موسیقی و اختلاط نامحرم در مراسم عروسی محدود نمی‌شود، بلکه دوری از اسراف و تجملات، زیاده روی درخوردن و آشامیدن و هر آنچه که در حد معقول و متعارف نباشد در حکم حرام است. در واقع رهبری بار دیگر ازدواج آسان و ساده توأم با معنویت را به جوانان متذکر شدند.

حالا به حکم دل و اطاعت از فرمان رهبری چند سالی است که جوان‌هایی با هدف ازدواج آسان در پیوندی با شهدا مراسم ازدواج و عقد خود را در کنار مزار شهدا و محل‌هایی که عطر بویی از شهدا می‌دهد،‌ برگزار و نام و یاد شهدا را در مراسم خود زنده می‌کنند. بعضی‌ها سفره عقدشان را بر سر مزار شهیدی پهن می‌کنند تا برکت سفره‌شان را از شهدا بگیرند و برخی‌ها هم هزینه‌های ازدواج خود را به نیابت از شهدا صرف امور خیر می‌کنند. این است که با یک نیت خالص و با کم‌ترین هزینه مراسم عقد و ازدواجشان را در جوار شهدا می‌گیرند. معراج الشهدای تهران در ماه‌های اخیر بارها شاهد برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان در کنار پیکرهای مطهر شهدا بوده است.

این روزها که نام شهید محسن حججی سر زبان‌ها افتاده و دل‌های عاشوراییان را کربلایی کرده است، جوانانی با یاد شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم و شهدای گمنام زندگی خود را آغاز می‌کنند. در ایامی که مقارن با اعیاد بزرگی همچون عید غدیر، عید قربان و میلاد ائمه اطهار بوده است، تصاویر ازدواج تعدادی از زوج‌ها در فضای مجازی منتشر شد که به یاد شهیدان جشن خود را برگزار کرده‌اند.

 
پیوندهای آسمانی با حضور شهدا+ تصاویر 
 
 علی کاردانی و زهرا اسماعیل پور اهل کاشمر، هزینه جشن عروسی خود را به نیابت از شهید محسن حججی به جبهه مقاومت اهدا کردند.
 
پیوندهای آسمانی با حضور شهدا+ تصاویر 
 
پیوندهای آسمانی با حضور شهدا+ تصاویر 
 
پیوندهای آسمانی با حضور شهدا+ تصاویر 
 حضور زوج جوان در کنار مزار شهیدان سیرت نیا و کوچک زاده

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار