پخش مستند پرتره‌ای از پرسپولیسی‌ترین جانباز ایران

مستند «پولیس پولیس» روایت زندگی جانبازی است که علی‌رغم شرایط خاص جسمانی برای هواداری تیم محبوبش به استادیوم می‌رود.
کد خبر: ۲۵۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶ - 13September 2017
پخش مستند پرتره‌ای از پرسپولیسی‌ترین جانباز ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیرحسین خلیل‌زاده در گفت‌وگویی درباره هدفش از ساخت مستند «پولیس پولیس» گفت: این مستند برخلاف ظاهر ورزشکاری‌اش درباره موسی سلامت جانباز 80 درصدی جنگ تحمیلی است، نکته مهم برایم این بود که این فرد علی‌رغم وضعیت پرمشقتش، نگاه پرامیدی به زندگی دارد.

وی افزود: حس کردم به این سادگی‌ها نمی‌شود احساس مثبتی به زندگی داشت، سلامت از وضعیت سختش به ستوه آمده و آرزوی شهادت دارد اما این خستگی سبب نشده که ناامید بشود.

این کارگردان بابیان اینکه جای خالی نگاه متفاوت به موضوع دفاع مقدس به‌شدت احساس می‌شود، افزود: در روایت ماجرای موسی به‌عنوان یک جانباز دفاع مقدس سعی کردم از نگاه‌های مرسوم به موضوع شهادت، جانبازان و.. فاصله بگیرم، همین تفاوت نگاه باعث شد این مستند از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش بشود و موردتوجه قرار بگیرد.

موسی سلامت از پروپاقرص ترین طرفداران پرسپولیس است، او که معمولاً در بازی‌های این تیم در کنار زمین و از روی ویلچر عملکرد پرسپولیسی‌ها را زیر نظر می‌گیرد، پیش‌تر از سوی کانون هواداران باشگاه پرسپولیس به‌عنوان هوادار نمونه این باشگاه معرفی و تقدیر شده است.

این مستند به تهیه‌کنندگی مشترک محمدامین مهتدی و امیرحسین خلیل زاده ساخته‌شده و امشب ساعت 20 از جشنواره تلویزیونی مستند پخش خواهد شد.

این مستندها امشب ساعت 20 از شبکه مستند پخش و فردا ساعت 24 و 11:30 بازپخش می‌شوند.

فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از 17 تیر در شبکه مستند آغازشده و طی آن ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

داوری بخش مردمی این جشنواره از طریق سایت WWW.festmostanad.ir، ربات تلگرام @festmostanadbot و سامانه پیامکی جشنواره به شماره ۳۰۰۰۰۸۱ انجام می‌شود و بینندگان تا ۴۸ ساعت پس از پخش اثر مهلت‌دارند، به مستند رأی بدهند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها