امیر ولی‌وند فرمانده دافوس:

نقش دافوس در دفاع مقدس و تحولات حاکم در منطقه حائز اهمیت است

فرمانده دافوس در خصوص اهمیت دوره دافوس گفت: در تحولات منطقه نگاه دافوس، نگاهی تاکتیکی و عملیاتی و راهبردی است که قطعا در حوزه های بالاتر، نگاه تحلیلی هم می کند.
کد خبر: ۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴ - 31August 2013

نقش دافوس در دفاع مقدس و تحولات حاکم در منطقه حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر ولیوند فرمانده دافوس در جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در رابطه با دافوس و نقش آن در دوران دفاع مقدس و تحولات حاکم در منطقه اظهار داشت: تعداد زیادی از شهدا، بویژه شهدای ارتش دوره دافوس را طی کرده و با دانش بالا در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و افرادی همچون شهید آبشناسان از جمله آن عزیزان هستند.

وی ادامه داد: در تحولات منطقه نگاه دافوس، نگاهی تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی است که قطعا در حوزه های بالاتر، نگاه تحلیلی هم می کند.

امیر ولی وند ادامه داد: از دانش آموختگان انتظار می رود در این حوزه هم تحلیل داشته باشند و هم در مجموعه و زیردستان خود تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به اینکه با کشورهای دوست و هم پیمان خود تبادل دانشجو داریم، افزود: این امر باعث تبادل اطلاعات خواهد بود و ما اعتقاد داریم تاثیر دافوس بر دانشجویان میهمان بیشتر بوده و علت آن را می توان بر تجربه ای که ما در دوران دفاع مقدس به دست آورده ایم جستجو کرد.

فرمانده دافوس تاکید کرد: دانشجویانی که در این دوره پذیرفته ایم، دانشجویان حاضر در دوره های 24 و 8 حرفه ای دافوس هستند که آزمون آن در بهمن ماه گذشته برگزار و به سبب فضای محدود از بین 409 نفر حدود 270 نفر از بهترین افسران جمهوری اسلامی، سازمان عقیدتی ارتش، سازمان حفاظت و... انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه دوره دافوس امروز شروع و به مدت دو سال ادامه دارد، تصریح کرد: سه ترم تحصیلی در دافوس برگزار می شود، یک ترم آن به عنوان کاربر به یگان ها اعزام و 6 ماه فرصت برای دفاع از پایان نامه دارند، پایان نامه های ما برخلاف دانشگاه های دیگر در بایگانی ها خاک نمی خورند و قطعا در حوزه کاربرد زمینی، پدافند، هوایی و دریا در رفع مشکلات آنها موثر خواهد بود و ما با گذشت 2 سال شاهد رشد و پویای یگان ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: دافوس حوزه آموزشی تخصصی نیست، بلکه بهره برداری از تجربیات است تا در کار مشترک از آن بهره برداری شود، در این دوره از دافوس برای اولین بار گروه تخصصی سایبری را خواهیم داشت و نوید بخش توجه ارتش به فضای سایبری است که حدود 20 نفر منتخب این رشته هستند.  

امیرولی وند افزود: در سال گذشته نیز گرایش آماد و پشتیبانی را داشتیم که احتمالا این گرایش هم تاثیر شگرفی در رشته های آماد ارتش خواهند داشت.

فرمانده دافوس گفت: دافوس 78 سال است که تاسیس شده است و افراد زیادی در آن تاثیر گذاشتند به ویژه افرادی که بعد از انقلاب وارد شده اند و بدون توجه به متون و تجربیات غرب و متکی بر دانش و تجربیات در کشورمان کار کرده اند که آنها را ارج می نهیم و انشاالله  امید به رشد آن داریم.

وی در پایان ادامه داد: هیئت علمی دافوس از بین فرماندهان دوران دفاع مقدس، جانبازان و دانش آموختگان همین دوره ها بوده اند و اعتقاد داریم که آنها گام های موثری را گذاشته اند، ما افتخار می کنیم مسئولان عقیدتی، استاد این دوره هستند و اعتقاد داریم با وجود آنها است که حرف های زیادی برای گفتن داریم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار