سردار فتحیان به دفاع‌پرس خبر داد؛

برگزاری نخستین یادواره شهدای داروساز در هفته دفاع مقدس

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا از برگزاری نخستین یادواره شهدای داروساز در دوم مهرماه امسال در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ - 14September 2017
برگزاری نخستین یادواره شهدای داروساز در هفته دفاع مقدسسردار «نصرالله فتحیان» مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با بیان این مطلب اظهار داشت: این مراسم دوم مهرماه امسال از ساعت 16 الی 18 در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از هیات امنای دانشکده‌های داروسازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 26 داروساز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، افزود: نخستین یادواره شهدای داروساز با محوریت شهید صالحی برگزار و در این مراسم از خانواده‌های شهدای داروساز تجلیل خواهد شد.

سردار فتحیان با بیان اینکه این برنامه در سال‌های بعد نیز امتداد خواهد داشت، گفت: سه هزار و 500 شهید در بهداری رزمی داریم. از این رو در نظر داریم سالانه برای دیگر اقشار از جامعه پزشکی نیز مراسم یادبودی برگزار کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره، بیان کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس نقشی بسیار مهم و اساسی با توجه به نیاز رزمندگان اسلام بر عهده داشت. طبق آمارها، بیش از 100 هزار نفر از جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

سردار فتحیان خاطرنشان کرد: حضور جامعه پزشکی در اورژانس‌های صحرایی و مراکز درمانی تعدادی زیادی از مجروحین را بهبودی نسبی یا کامل بخشید.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا تجلیل از پیشکسوتان جامعه داروسازی، الگوسازی از شهدا، تقویت و توسعه روحیه جهادی در کشور و صنعت دارویی و تجلیل از خانواده معزز شهدا را ازجمله اهداف برگزاری یادواره شهدای داروساز برشمرد.

سردار فتحیان عنوان کرد: امروز بزرگانی در جامعه پزشکی هستند که در دوران دفاع مقدس تجربیات زیادی آموختند. به دلیل حضور مستقیم این قشر فرهیخته و دانشمند در صحنه نبرد، تعدادی از آن‌ها توفیق شهادت در راه خدا را پیدا کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها