سردار حق طلب:

95 درصد مدافعان حرم متاهل هستند/ برگزاری بیش از 20 هزار یادواره شهدا در سال 95

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: در سال 95 بیش از 20 هزار یادواره شهدا و 4 کنگره ملی شهدا در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ - 13September 2017
تکفیری‌ها یک سنگ هم نمی‌توانند به سمت کشورمان بیندازند/برگزاری بیش از 20 هزار یادواره شهدا در سال 95به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «احمد حق طلب» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در جمع تعدادی از ناشران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما با یک جنگ نرم مواجه هستیم، اظهار داشت: امروز هر چند در مواجهه با یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم اما در همین شرایط جوانان کشورمان در مقایسه با جوانان دوران دفاع مقدس از ایمان بالاتری برخوردار هستند؛ آن زمان رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشتند عموما مجرد بودند ولی الان جوانانی که به عنوان مدافعان حرم اعزام می‌شوند، جوانانی متاهل هستند.

وی افزود: آن زمان جوانان از سلاح و تجهیزات دشمن اطلاعی نداشتند و حتی خانواده‌ها نحوه شهادت رزمندگان را بعد از چند روز مطلع می‌شدند اما اکنون جوانانی که پای در میدان مبارزه با تکفیری‌ها می‌گذارند، کسانی هستند که می‌دانند تکفیری‌ها شقی‌ترین رفتار را با مدافعان حرم دارند و حتی خانواده‌ها نیز با آگاهی از اینکه جزئی‌ترین نحوه رفتار تکفیری‌ها با مدافعان حرم به لحظه در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، باز هم جوانان خود را برای حضور در جمع مدافعان حرم بدرقه می‌کنند.

سردار حق طلب در ادامه با بیان اینکه اکنون 95 درصد مدافعان حرم متاهل هستند، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان برای دفاع از دین و سرزمین و ناموس خود حضور می‌یافتند ولی الان با وجود اینکه می‌دانند تکفیری‌ها یک سنگ هم نمی‌توانند به سمت کشورمان بیاندازند؛ فقط برای دفاع از دین در صحنه حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: پس این گونه موارد نشان می‌دهد علی رغم همه توطئه‌ها و تهاجم فرهنگی جوانان امروز به لحاظ کیفیت به مراتب بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس هستند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج سپس تصریح کرد: سال 88 حدود 400 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر می‌کردند که این تعداد در سال جاری به عدد هفت میلیون نفر رسیده است.

وی گفت: سال گذشته بیش از 20 هزار یادواره شهید و چهار کنگره ملی شهدا به همراه دو کنگره قشری شهدا برگزار شد و امسال نیز یادواره‌های شهدای متعددی در کشور برگزار خواهد شد؛ البته دفاع مقدس فقط ایثارگری نیست بلکه نظم و انظباط و خودکفایی را نیز شامل می‌شود.

سردار حق طلب همچنین درباره ناشران و کتب دفاع مقدس بیان داشت: بنا بر تدابیر و خواسته‌های مقام معظم رهبری ما در حوزه کتاب و کتاب خوانی مسئول هستیم، زیرا زمانی رهبری بحث تالیف کتاب را به لحاظ کمی خواستار بودند و بعد از آن کیفیت، میزان مطالعه و اکنون رساندن کتاب به دست مخاطب مد نظرشان است بدین معنی که نباید فقط به خرید و چاپ و تالیف کتاب اکتفا کرد بلکه می‌بایست کتاب را به دست مخاطبان رساند.

وی با اشاره به اینکه امسال با برگزاری مسابقات کتاب خوانی قصد داریم این خواست ایشان را به نوعی محقق سازیم، اظهار داشت: بواسطه آن که در سال گذشته برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با استقبال خوبی از سوی مخاطبین روبرو نشد، تصمیم بر آن شد تا امسال این نمایشگاه در سایر استان‌ها برگزار شود، لذا امسال این نمایشگاه در یکی از استان‌های مرکزی یا خراسان رضوی برگزار خواهد شد، البته از نظر موقعیت مکانی نمایشگاه در حال بررسی هستیم و زمان آن هم از هفته دفاع مقدس در اول مهر به احتمال زیاد به آبان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار