دیدار مسئولان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با رئیس کتابخانه ملی؛

بروجردی: متاسفانه مردم نسبت به نقش ارتش کم اطلاع هستند/ کریمی: در پی تدوین دانشنامه نظامی هستیم

سرتیپ امیر کریمی به همراه هیات اجرایی از دانشگاه عالی ارتش(دافوس) با حضور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی با دکتر اشرف بروجردی دیدار کردند.
کد خبر: ۲۵۷۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ - 13September 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «اشرف بروجردی» در ابتدای این نشست ضمن خوش امد به سرتیپ کریمی و هیات همراه او، اظهار داشت: همه مسئولان می دانند که اگر بخواهند سیاست گذاری صحیحی در کشور صورت گیرد باید به مسائل حوزه پژوهش توجه ویژه ای شود.

او در ادامه گفت: به همین سبب هم نیز دولت هر ساله در ردیف بودجه توجه ویژه ای به این موضوع می کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اضافه کرد: موضوعی که باید نسبت به رفع آن توجه کنیم این است که در کشور ما هر ارگان و نهادی برای استفاده متبوع خود پژوهش ها و تحقیقاتی را انجام می دهد و حاصل این تحقیقات به دلایل مختلف درون همان سازمان باقی می ماند. این در حالی است که با اشتراک گذاشتن خیلی از این موارد می توان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد و در عین حال می توان از ظرفیت های یکدیگر استفاده کرد.

بروجردی تاکید کرد: متاسفانه امروز مردم نسبت به نقش و جایگاه ارتش کم اطلاع هستند. این در حالی است کسانی که در جریان امور قرار دارند می دانند و به این موضوع اذعان دارند که نمی توان نقش ارتش را در بسیار از امور کشوراز جمله جنگ تحمیلی نادیده گرفت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی یادآور شد: در این مجموعه جمع آوری، نگهداری و بهره برداری از منابع برای همه ارگان ها و نهاد و حتی پژوهشگران آزاد است و هیچ محدودیتی هم در بهره برداری از آن وجود ندارد.

او در ادامه به لزوم به روز کردن تفاهم نامه امضا شده بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و دافوس اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در حوزه هایی مانند برگزاری همایش ها، سمینارها، کارگاه های آموزشی و همچنین فعالیت های مشترک با دافوس همکاری کنیم.

امیر سرتیپ دوم کریمی معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در ادامه این نشست با بیان اینکه نزدیک 300 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه عالی ارتش مشغول به تحصیل هستند گفت: کتابخانه ملی یکی از جایگاه هایی است که در جهت یادگیری و هم در اختیار گذاشتند منابع می تواند به دانشجویان و پژوهشگران ما کمک کند.

او در ادامه با اشاره به تاریخچه تاسیس این دانشگاه گفت: این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه نظامی و غیرنظامی ایران است که تقریبا همزمان با دانشگاه تهران تاسیس شد.

امیر سرتیپ کریمی اضافه کرد: با توجه احتیاج‌هایی که داشتیم، نیاز دیدیم تا تفاهم نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی را به روز کنیم.

او افزود: اخیرا به دنبال این هستیم تا دانشنامه نظامی را تدوین کنیم که امیدوار هستیم در این موضوع بتوانیم از سازمان اسناد و کتابخانه ملی کمک بگیریم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها