روزشمار دفاع مقدس (22 شهریور سال 1366)؛

رزمندگان اسلام انتقام خون شهدای مظلوم مکه را از آل سعود بگیرند

امام جمعه کرمان در اربعین شهدای جمعه خونین مکه گفت: رزمندگان اسلام انشاءالله انتقام خون شهدای مظلوم مکه را از آل سعود بگیرند.
کد خبر: ۲۵۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ - 13September 2017

رزمندگان اسلام انتقام خون شهدای مظلوم مکه را از آل سعود بگیرندبه گزارش دفاع پرس از کرمان، دو رویداد ایام دفاع مقدس استان کرمان در 22 شهریور سال‌ 1366 که در تاریخ پرافتخار این استان ثبت شده است را مرور می‌کنید.

22 شهریور سال 1366

اقامه نماز جمعه در اربعین شهدای جمعه خونین مکه

در تاریخ 22 شهریور 1366 در اربعین شهدای جمعه خونین مکه، نماز باشکوه خاصی با امامت حجت‌الاسلام جعفری امام جمعه کرمان و با شرکت انبوه نمازگزاران در مسجد جامع کرمان اقامه شد.

امام جمعه کرمان در این مراسم اظهار داشت: رزمندگان انشاءالله انتقام خون شهدای مظلوم مکه را از آل سعود بگیرند.

جعفری با اشاره به توطئه‌های استکبار و آمریکا در خلیج فارس گفت: حضور 90 ناو جنگی در خلیج فارس از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، بلژیک و هلند حضور دارند، آنها می‌خواهند در سایه تهدید به مقاصد شوم خودشان برسند.

وی افزود: تمام حرکت‌هایی که اخیراً در خلیج فارس در منطقه عربی خاورمیانه انجام گرفته، همه و همه برای این است که انقلاب اسلامی را تضعیف کنند.

امام جمعه کرمان گفت: بر اساس اعتقادی که ما داریم پیروزیم و ملت، جوانان و مسئولین ما باید به موقعیت حساس کنونی توجه خاص داشته باشند و علیرغم ایثارگری‌ها، مجاهدت‌ها و شهادت‌ها مسئله اصلی را جنگ بدانند.

وی افزود: اگر تلاش و حضور گسترده در جبهه‌ها تحقق یابد، پیروزی نصیب ما خواهد شد. وی از جوانان خواست در اعزام بزرگ حماسه‌سازان عاشورا که در 22 شهریور ماه عازم میادین نبرد می‌باشند، شرکت کنند.

جعفری با اشاره به موقعیت جمهوری اسلامی با زمان امام حسین (ع) و اصحاب آن امام گفت: امام حسین (ع) و اصحابش در عاشورا علیرغم فشارها و محاصره‌ای که قرار گرفته بودند، زیر بار ذلت نرفتند و امروز ما نیز همانند امام حسین (ع) و یارانش در محاصره قرار گرفته‌ایم، از یک طرف 90 ناو جنگی، از سوی دیگر حملات وحشیانه صدام به مناطق و اینکه مذاکره کنیم و این ذلت و ننگ و زبونی و خواری را ملت ما نخواهند پذیرفت.

وی گفت: صدام جنگ را آغاز کرد و اوست که مقصر و گنه‌کار و ادامه دهنده جنگ می‌باشد و ما امروز در مقطع حساس زمانی قرار گرفته‌ایم و اگر خدای نکرده در برابر آمریکا و قدرت‌های بزرگ جهانی تسلیم شویم و بگوئیم بله، دیگر اسلام و مسلمانان در هیچ زمانی نمی‌توانند بگویند نه.

در پایان این مراسم مردم خداجوی کرمان بار دیگر با دادن شعارهای کوبنده «مرگ برآمریکا و مرگ بر صدام» بر تداوم نبرد نیروهای اسلام تا پیروزی حق بر باطل تاکید کردند.

22 شهریور سال 1366

تشییع پیکر پاک یکی از سربازان در جیرفت

در تاریخ 22 شهریور 1366 پیکر پاک و مطهر یک تن از شهداء اسلام از محل تبلیغات سپاه پاسداران جیرفت تا پایگاه بسیج این شهر بر روی دوش مردم شهیدپرور تشییع شد.

در این مراسم شرکت‌کنندگان بار دیگر با دادن شعارهای مذهبی بر ادامه جنگ تا فتح نهائی تاکید کردند.

در پایان این مراسم پیکر پاک شهید به زادگاهش انتقال و در جایگاه ابدیش به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار