سردار کارگر در تبریز:

فرهنگ دفاع مقدس، نجات بخش کشورهای سوریه، لبنان و عراق است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به الگوبرداری کشورهای اسلامی از فرهنگ دفاع مقدس در مقابل استکبار، گفت: امروز فرهنگ دفاع مقدس است که کشورهای سوریه، لبنان و عراق را نجات می‌دهد.
کد خبر: ۲۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵ - 13September 2017
فرهنگ دفاع مقدس، نجات بخش کشورهای سوریه، لبنان و عراق استبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی افتخارآفرینان نظام جمهوری اسلامی ایران به‌ خصوص شهدای هشت سال دفاع مقدس، مخصوص یک شهر یا استانی نیستند، اظهار داشت: امروز مهدی باکری که فرد خاصی بود، متعلق به تمامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: شهید بابایی به عنوان یک نیروی ارزشمند در جرگه ارتشیان فعالیت می‌کرد، امروز تنها به ارتش تعلق ندارد و آن شهید والامقام هم برای سپاه و هم برای نیروی انتظامی در کل کشور مایه افتخار است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به شهادت محسن حججی، خاطرنشان کرد: اقدام شهید حججی با اهمیت است و وی برای رسیدن به شهادت، تمامی مراحل را پشت سر گذاشت، چراکه وی تنها یک پاسدار بود و توانست افتخاری بزرگ برای کشور و دنیا به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در کشور، اذعان داشت: دفاع مقدس سند افتخار این کشور است و در تاریخ ایران درخشان‌تر از دفاع مقدس اقدامی نداشته و نداریم.

سردار کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود و امام خمینی (ره) با تدابیر خود خبیث بودن آمریکا را اثبات کرد و این کشور را مقصر دانست، عنوان کرد: امروز با توجه به مدارک و شواهد رو شده، تحریک‌های آمریکا علیه ایران مشاهده می‌شود که در دوران دفاع مقدس، آمریکا مواد شیمیایی را به عراق تحویل داد تا با آن به ایران ضربه بزند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تأکید بر قدرتمند شدن ایران در عرصه‌های نظامی، سیاسی و سایر حوزه‌‌ها، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس دستمان خالی بود، اما وضعیت امروز ما بسیار عالی است، در جنگ تحمیلی، آمریکا تمامی برنامه‌های خود را به‌درستی انجام داد، اما نقش امام و رهبری را در این تدابیر جاگذاشته بود و این تدابیر رهبر کبیر انقلاب بود که توانستیم در مقابل دشمنان مقاومت کنیم، با این وجود، ما هنوز نتوانستیم نقش امام را در جامعه متجلی سازیم.

وی افزود: امروز فرهنگ دفاع مقدس است که کشورهای سوریه، لبنان و عراق را نجات می‌دهد؛ حزب‌الله لبنان اقدامی را در دستور کار خود قرار داد تا از سوی اسرائیل آتش بس ابلاغ شود و این حاکی از آن است که الگوی دفاع مقدس ما تبدیل به مدل و برنامه شده که در سایر کشورها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

سردار کارگر با اشاره به اظهارات اوباما در خصوص ایران، اذعان داشت: رئیس جمهور سابق آمریکا در کنگره‌ی اروپا به رؤسای تمامی کشورها گوش‌زد کرد که ایران در 8 سال دفاع مقدس که دستش خالی بود، پیروز شد، امروز که مجهز هستند امکان مبارزه وجود ندارد؛ وضعیت ما در دوران دفاع مقدس به‌گونه‌ای بود که سیم‌خاردار از کشورهای همسایه وارد می‌کردیم، اما حال به درجه‌ای رسیده‌ایم که موشک صادر می‌کنیم و همه‌ی این پیشرفت‌ها را مدیون دفاع مقدس هستیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود بارها تأکید فرمودند که اگر دفاع مقدس صورت نمی‌گرفت، شاید در موضوع انقلاب با کوتاهی مواجه می‌شدیم؛ اکنون باید دفاع مقدس را برای حال و آینده معرفی کنیم فلذا وظیفه‌ این معرفی بر عهده ماست.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با ابراز تأسف از عدم تدوین فرهنگ دفاع مقدس، تأکید کرد: ما هنوز نتوانستیم تاریخ یا دائره‌المعارف دفاع مقدس را تدوین کنیم و این نشان از کوتاهی ماست و باید هرچه سریع‌تر این کوتاهی را جبران کنیم.

وی در خصوص همیاری نهادها و سازمان‌های مختلف، اظهار داشت: رئیس‌جمهور هفته دفاع مقدس را ارزشمند عنوان کرد و خاطرنشان کرد که باید بیشتر به این فرهنگ پرداخت شود و تجلیل بیشتری صورت گیرد که ما نیز امیدواریم سایر نهادها در این امر کوتاهی نکنند.

سردار کارگر در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز اظهار داشت: لازم نیست در صداوسیما برنامه درازمدت برگزار کنیم، فعالیت ما در این هفته باید به‌گونه‌ای باشد که هرکس از بیرون به داخل تبریز می‌آید، از اوضاع تبریز بداند که برای هفته دفاع مقدس آذین‌بندی شده است و لازم نیست بودجه‌های آن‌چنانی صرف این موضوع با اهمیت شود، تنها با یک فضاسازی نیز می‌توان حال و هوای تبریز را با فرهنگ دفاع مقدس آمیخت.

وی در پایان متذکر شد: یادمان باشد که امام خمینی(ره) فرمود: چه من باشم و چه نباشم نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها