حجت‌الاسلام حاجی صادقی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اشراف اطلاعاتی سپاه بر تمامی تحرکات دشمنان/ اقدامات سازندگی سپاه مانع از شرمندگی دولت‌ها در برابر مردم شد

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر اقدامات سازندگی سپاه نبود، دولت‌ها با همه قضاوت‌هایی که در این رابطه می‌کنند در برابر مردم شرمنده می‌شدند.
کد خبر: ۲۵۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ - 14September 2017
سپاه در تحقق پاسداری از انقلاب موفق عمل کرده است/ سپاه در اشراف اطلاعاتی تسلط دارد

حجت الاسلام حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره دستاوردهای سپاه اظهار داشت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران دفاع و پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است؛ یعنی سنگرنشینی در خط مقدم دفاع از انقلاب را برعهده سپاه گذاشتند و متناسب با این موضوع، سپاه باید همواره ساختار و تشکیلات خود را سامان دهد؛ بر همین اساس و برای اینکه سپاه بتواند تخصصی‌تر ماموریت خود را انجام دهد، حضرت امام (ره) فرمان شکل‌گیری سه نیروی هوایی، دریایی و زمینی را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه اکنون با اضافه شدن نیروی قدس و بسیج، سپاه دارای پنج نیرو است، افزود: سپاه در تحقق این هدف یعنی پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن عملکرد موفقی داشته و اقتدار لازم را هم برای رسیدن به هدف مورد اشاره کسب کرده است، تا جایی که امروز غضب، کینه و عصبانیت دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به سپاه را شاهد هستیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: سپاه در عرصه‌های هوافضا، موشکی، پهپادی، رزم زمینی و تربیت نیروی انسانی توانمندی قابل ملاحظه‌ای دارد. همچنین اقتدار نیروی دریایی را هم سال گذشته در جریان به اضمحلال کشاندن استکبار توسط برداران قایق‌نشین اما توانمند و قدرتمند سپاه ملاحظه کردید.

وی افزود: البته سپاه به جهت آن که بر اساس هدفی که برای آن تعریف شده باید در همه عرصه ها آماده باشد، این آمادگی ها محدود به مسایل نظامی نمی شود؛ لذا در موضوعات دیگری نیز مانند ارتقاء معنویت و روحیه انقلابی و جهادی نیز کارهای خوبی را انجام داده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی اضافه کرد: نسل جدید سپاه جوانانی هستند که در شرایط فعلی و در دنیای کنونی اصرار شدید دارند تا برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و نایل آمدن به شهادت اعزام شوند که نمونه این جوانان «شهید حججی» است؛ این شهید تجلی پاسدار نسل فعلی سپاه است؛ البته وقتی به مراکز آموزشی سپاه نگاه می کنیم افراد بسیاری همچون شهید حججی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در بحث اشراف اطلاعاتی نیز سپاه بسیار مسلط است؛ این اشراف هم بر دشمنان خارجی همچون استکبار جهانی و عوامل آنها و هم جریانات داخلی وجود دارد و امروز می توانیم با جرات بگوییم هیچ‌یک از اقدامات دشمن از دید و اشراف اطلاعاتی سپاه پنهان نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین بیان داشت: اقدام خوب دیگر سپاه را باید در سازماندهی بسیج دانست؛ چون یکی از برجستگی های سپاه مردمی بودن آن است و این هم از طریق بسیج بوده؛ بسیج به خوبی توانسته با حفظ همان روحیه های دهه اول انقلاب اما با سازماندهی قوی فعالیت های متعددی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های سازندگی سپاه نیز بُعد سومی است که باید به آن اشاره کرد؛ سپاه وقتی احساس کرد انقلاب از نظر سازندگی در تحدید قرار دارد، نه با انگیزه اقتصادی بلکه با انگیزه پاسداری از انقلاب وارد این عرصه شد و مانند سایر عرصه هایی که به آن وارد شده بود، به طرز معجزه‌آسایی اقدامات متعددی را آغاز کرد و به سرانجام رساند.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه عنوان کرد: کارهای بزرگی که سپاه در عرصه سازندگی انجام داده است جز با روحیه انقلابی و جهادی و انگیزه های الهی و مردمی میسر نمی‌شد؛ اما مقداری در این رابطه به سپاه ظلم و بی انصافی شد؛ چون سپاه هرگز با انگیزه درآمدزایی وارد پروژه های سازندگی نشده است.

وی اظهار داشت: در واقع سپاه برای انقلاب و خدمت به مردم و نیز آسایش بیشتر مردم وارد این عرصه شد و اگر کارهایی را که عهده دار شد انجام نمی‌داد، دولت‌ها با همه قضاوت‌هایی که در این رابطه می‌کنند در برابر مردم شرمنده می‌شدند؛ البته برای سپاه هم تفاوتی نمی کرده که کدام دولت فعالیت دارد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: با وجود اینکه دولت‌ها بی‌مهری‌هایی علیه فعالیت‌های سازندگی سپاه داشتند، سپاه خدمات‌رسانی به انقلاب و مردم را تعطیل نکرده است؛ سپاه درآمدهایی را هم که از این طریق کسب کرده، در مناطق محروم هزینه کرده است؛ چون خدمت‌رسانی به مردم را عملی خدایی می‌داند.

وی همچنین بیان داشت: هجمه به این نهاد انقلابی هم به علت موفقیت هایی است که سپاه در عرصه های مختلف داشته است. در واقع مستکبران همان‌گونه که از رهبر انقلاب عصبانی هستند، همان عصبانیت را درباره سپاه هم دارند؛ در واقع حمله به رهبری و سپاه به دلیل آن است که این دو، عوامل زنده ماندن روحیه انقلابی و جهادی هستند.

حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: اما گلایه ای که از برخی دوستان داریم این است که چرا آنها بلندگوی دشمنان می‌شوند؛ لذا باید مراقب باشند تا سخنگوی دشمن نشوند و بدانند حمایت از سپاه پاسداران، صرفا تقویت یک نهاد نیست؛ بلکه تقویت انقلاب و سنگرنشینان خط مقدم انقلاب است.

وی تاکید کرد: سپاه در صدور و گسترش و تعمیق انقلاب در بعد بین المللی هم نقش‌آفرین بوده است، به عنوان مثال همین فعالیت‌های مستشاری که انجام می‌دهد، تاثیرات بسیاری در گسترش انقلاب اسلامی داشته است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها