عضو مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب امام حسين (ع) توقف و ركود ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب امام حسين (ع) افسردگی، توقف و ركود نمی‌شناسد و یک چشمه هميشه جوشان است.
کد خبر: ۲۵۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ - 14September 2017
انقلاب امام حسين (ع) توقف و ركود نداردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، پیش از ظهر امروز پنجشنبه (٢٣ شهريورماه) حجت‌الاسلام احمد مبلغی عضو خبرگان رهبری در دومین روز از پانزدهمین اجلاس تجلیل از خادمین و پیرغلامان حسینی که در اصفهان در حال برگزاری است، با اشاره به اينكه اگرچه انقلاب حسينی در سال ٦٠ هجری به وقوع پيوست، اما اين انقلاب انعكاس های فرازمانی داشته، اظهار داشت: هر اندازه زمان به جلو می‌رود اين انقلاب معنا، پيام و جاذبه گسترده‌تری را در بستر زمان خلق می كند.

وی گفت: يكی ديگر از ويژگی‌های اين انقلاب فرا مكانی بودن آن است، درست است كه انقلاب امام حسين (ع) در كشور عراق رخ داد، اما وسعت آن تمام كشورها را در بر می‌گيرد، ويژگی ديگر انقلاب امام حسين(ع) فرامذهبی بودن آن است به اين معنا كه اين انقلاب تنها مخصوص شيعيان نيست بلكه تمام مذاهب و اديان آسمانی اين قيام را قبول دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاكيد كرد: اين انقلاب مخصوص يک دين خاص به اسلام نيست بلكه سبب شد یک رابطه فرادينی بين اديان و مذاهب به وجود بيايد، امروز ميهمانانی از مسيحيان داريم كه تمام آنها در توصيف انقلاب امام حسين(ع) كتاب های درخشانی نوشتند زيرا همه احساس می كنند كه امام حسين(ع) حرف آنها را می فهمد زيرا شعار امام حسين(ع) مبارزه با ظلم است.

مبلغی يادآور شد: انقلاب امام حسين(ع) یک انقلاب فرا احساسی است يعنی هم درون آن احساس و هم عقلانيت وجود دارد، به اين منظور كه در اين انقلاب سياست، عرفان، انديشه، وحدت، توجه به ضعفا، عاطفه، عدل و... وجود دارد، در هر مقوله بشر یک سخن و رفتاری از امام حسين(ع) وجود دارد.

وي افزود: انقلاب امام حسين (ع) افسردگی، توقف و ركود نمی‌شناسد و یک چشمه هميشه جوشان است. انقلاب حسینی نقطه پايان ندارد و هميشه نقطه شروع دارد، اين انقلاب یک نسخه برای تمام جوامع بشری است. انقلاب امام حسين(ع) تنها انقلابی است كه می تواند تمام انسان‌ها را كنار خود جمع كند.

اين عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار اين دوره از اجلاس پيرغلامان و خادمان حسينی متذکر شد: شعار امسال اجلاس دو محور دارد، ابتدا روحيه انقلابی و سپس كانون تفكر اسلامی است كه در اسلام نيز به اين دو تاكيد شده، ما بايد با اين انديشه ارتباط برقرار كنيم و به سمت بازسازی تفكر و انديشه اسلامی حركت كنيم.
 
انتهای پیام/151
نظر شما
پربیننده ها