معاون سابق رئیس ستاد ارتش آمریکا خواستار شد؛

استفاده ارتش آمریکا از گزینه‌های جدید برای انجام عملیات نظامی در پاکستان

معاون سابق رئیس ستاد ارتش آمریکا با بیان اینکه هنوز «شبکه حقانی» از پاکستان، حملات تخریبی را در افغانستان به پیش می‌برد، گفت: آمریکا به جز حملات پهپادی باید از سایر گزینه‌ها نیز برای نابودی مراکز امن تروریستی در پاکستان استفاده کند.
کد خبر: ۲۵۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ - 14September 2017
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ژنرال «جان جک‌کین»سابق وزارت دفاع و رئیس مرکز مطالعات جنگ آمریکا گفت: برای نابودی مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان نباید تنها به حملات هواپیماهای بدون سرنشین اتکا کرد؛ بلکه باید از سایر گزینه‌ها نیز استفاده شود.
 
وی تصریح کرد: شبکه حقانی هنوز با استفاده از مراکز امن خود در پاکستان به حملات تخریبی علیه افغانستان اقدام می‌کند.

این ژنرال آمریکایی تاکید کرد: آمریکا و ناتو در افغانستان، باید مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان به ویژه «میرانشاه» و مناطق قبایلی را هدف قرار دهند.

جک‌کین درباره استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان گفت: ترامپ در مسیر درستی در حرکت است.

وی قبل از این نیز تاکید کرده بود که ترامپ باید پناهگاه مخالفان مسلح دولت کابل و مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان را نابود کند تا از سقوط دولت افغانستان جلوگیری کند.

این ژنرال آمریکایی تصریح کرد وضعیت سیاسی افغانستان رو به بهبود است؛ اما وضعیت امنیتی این کشور چالش‌های مهمی دارد.

رئیس مرکز مطالعات جنگ آمریکا پیشتر درباره تنش‌های اخیر آمریکا با کره شمالی و آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور خواستار حملات گسترده آمریکا به کره شمالی شده بود.

با این حال، مقامات پاکستانی همواره با رد اتهامات واشنگتن گفته‌اند که آمریکا این کشور را مقصر شکست خود در افغانستان می‌داند.

انتهای پیام/ 191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار