آیت‌الله نورى‌همدانى:

صهیونیست‌ها ‌به دنبال منزوی کردن اسلام هستند

مرجع تقلید شیعیان گفت: استکبار و صهیونیست با استفاده از اختلاف و ساخت فرق دروغین به نام داعش، وهابیت و سلفی گری در پی منزوی کردن اسلام هستند.
کد خبر: ۲۵۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ - 14September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار با هیئت‌ها و شخصیت‌های علمی و سیاسی، نیاز امروز جهان اسلام را همبستگی علمای مسلمان دانست  و اظهار داشت: استکبار و صهیونیست با استفاده از اختلاف و ساخت فرق دروغین به نام داعش، وهابیت و سلفی‌گری در پی منزوی کردن اسلام هستند.

وی افزود: وظیفه اول علما زمان‌شناسی است که در روایات ما بسیار به آن تأکید شده است، زمان‌شناسی  به آن معنا که نقشه‌های دشمنان را رصد کنیم، توطئه‌های تبلیغاتی و شبهات آنان را پاسخ دهیم و این اصل محقق نمی‌شود  مگر در تقویت علمی و تهذیب خودمان بکوشیم.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد:  امام صادق علیه‌السلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام بر احیای امر تأکید داشته‌اند، احیای امر یعنی معرفی اسلام ناب محمدی (ص) به دنیا بدون اختلاف و درگیری .

وی لبنان را در احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام پیشتاز معرفی کرد و گفت: علمای بزرگی مثل شیخ حر عاملی، شیخ بهایی، دیگران تا در دوران نزدیک به ما مثل میر حامد حسین و سید محسن امین در این امور و ترویج فرهنگ اهل‌بیت تلاش کردند که این فکر باید ادامه یابد.

استاد برجسته حوزه علمیه یکى از ویژگی‌های فقه اهل‌بیت علیهم‌السلام را اتصال به وحی برشمرد که  با استفاده از قرآن است و یا سلسله سند به پروردگار متعال می‌رسد و خاطرنشان کرد: مناظره‌های علمی با سایر ادیان عامل مهمى براى  ارتباط با علمای ادیان و مذاهب است و این سابقه در طول تاریخ موجود بوده است.

 منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها