آیت‌الله سبحانی:

دشمنان به دنبال حذف تشیع به دست خود مسلمانان هستند

مرجع تقلید شیعیان گفت: استعمار غربی امروز به این نتیجه رسیده که تشیع تنها آیینی بوده که می‌تواند در برابر استعمار ایستادگی کند که در این شرایط تصمیم گرفته تشیع را به‌وسیله خود مسلمانان از بین ببرد.
کد خبر: ۲۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ - 14September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی موسسه امام صادق(ع)، با اشاره به اهمیت ایمان و علم اظهار داشت: عالم در کنار نقش هدایتگری مشتاق هدایت دیگران نیز است و انسان مؤمن می‌تواند علاوه بر نجات خود، دیگران را نیز رهایی بخشد.

وی با بیان اینکه در جهان انسان‌های معاند زیادی وجود دارد، افزود: انسان‌ها تشنه حقیقت هستند و زمانی که حقایق آشکار شود مردم قطعاً از آن تبعیت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان به داستان شیعه شدن دمیرتاش مصری اشاره کرد و ادامه داد: موضوع طلاق دادن سبب کنجکاوی دمیرتاش شد و زمانی که پیگیری کرد متوجه شد در چهار مذهب اهل تسنن طلاق دادن آسان است، اما در مذهب شیعه شرایط ازدواج آسان ولی طلاق بسیار دشوار است و به‌راحتی زندگی مشترک انسان‌ها از بین نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه یادگیری علم کلام و عقاید سبب شناخت مسیر راه برای طلاب می‌شود، ابراز کرد: از هر طرف به تشیع هجوم و کشتار به بار می‌آورند و استعمار غربی امروز به این نتیجه رسیده که تشیع تنها آیینی بوده که می‌تواند در برابر استعمار ایستادگی کند که در این شرایط تصمیم گرفته تشیع را به‌وسیله خود مسلمانان از بین ببرد.

استاد برجسته حوزه علمیه نخستین آموزش به داعشیان را معرفی شیعیان به‌عنوان دشمن اصلی دانست و گفت: ما در جهانی باوجود چنین معاندان و دشمنان علیه شیعه زندگی می‌کنیم که باید در این شرایط مبلغانی برجسته و آشنا به اسلام و تشیع تربیت‌شده که بتوانند تشیع را به شیوه صحیح به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره به قوی شدن موسسه امام صادق(ع) از سال 72 تاکنون خاطرنشان کرد: در برخی کشورهای غربی حداقل ماهی یک‌بار کتابی در رابطه با مسائل کلامی منتشر می‌شود که روش درستی برای تبلیغ مسائل اعتقادی بین مردم است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه جهانیان آمادگی پذیرش تشیع را داشته و طلاب در خط مقدم آن قرار دارند، اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط مسلمانان درگیر مسائل داخلی و جنگ‌های قومیتی بوده که مورد انتظار غرب است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار