تیلرسون: آمریکا هنگام تهیه راهبرد جدید، تهدید گسترده‌تر ایران را در نظر بگیرد

وزیر خارجه آمریکا مدعی است ایالات متحده باید تهدید کامل ایران در خاورمیانه را در نظر بگیرد، زمانی که قصد دارد راهبرد و سیاست جدید خود در قبال تهران را تدوین و تهیه کند.
کد خبر: ۲۵۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ - 15September 2017
تیلرسون: آمریکا هنگام تهیه راهبرد جدید، تهدید گسترده‌تر ایران را در نظر بگیرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی گفت: ایالات متحده باید زمانی که سیاست جدید خود در قبال تهران را تهیه می‌کند، تهدید گسترده‌تر و کامل ایران در خاورمیانه را مد نظر قرار دهد.

وی در ادامه ادعا کرد: ایران روح برجام را نقض کرده است.

وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را در جریان سفر به بریتانیا و دیدار با ترزامی‌ نخست وزیر و بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور بیان کرده است.

تمرکز اصلی تیلرسون در این سفر بر روی موضوعاتی مثل بحران هسته‌ای کره شمالی و بن‌بست سیاسی در لیبی بوده ولی وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است یا نه، به انتقاد از تهران پرداخته است.

وی به مقدمه توافق هسته‌ای اشاره کرد که از ایران خواسته است تا نقش مثبتی در امنیت منطقه ایفا کند.

تیلرسون در کنفرانس خبری اظهار داشت: از دیدگاه ما ایران به طور آشکارا در برآورده کردن این انتظارات کوتاهی کرده است... از طریق اقداماتش در حمایت از نظام اسد در سوریه، مشارکت در فعالیت‌های خرابکارانه در منطقه، شامل فعالیت‌های سایبری، توسعه موشک‌های بالستیک.

وی در ادامه افزود: ما باید کلیه فعالیت‌های ایران را مورد بررسی قرار دهیم و اجازه ندهیم که دیدگاه ما تنها با توافق هسته‌ای محدود شود.

اظهارات تیلرسون در شرایطی است که وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود از تحریم دو شرکت و هفت فرد ایرانی خبر داده است. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا نیز تعلیق تحریم‌های مندرج در توافق هسته‌ای را به مدت چهار ماه دیگر تمدید کرده است.

هیثر نوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد موضع این کشور در قبال توافق هسته‌ای اواسط اکتبر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام / 181

نظر شما
پربیننده ها