مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبر داد؛

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل در زنجان

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره اسفندماه امسال برگزار می‌شود و فراخوان آن همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 15September 2017

برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل در زنجانبه گزارش دفاع پرس از زنجان، مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل با حضور هفت استان همجوار به میزبانی استان زنجان خبر داد و افزود: این جشنواره اسفندماه امسال برگزار می‌شود و فراخوان آن همزمان با هفته دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

وی بر بالا بردن سطح هنر تئاتر در استان تاکید کرد و ادامه داد: این ظرفیت در استان وجود داشته و هنرمندانی که در استان حضور دارند در نوع خود بی‌نظیرند و باید این ظرفیت‌ها را توسعه داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در استان زنجان مشکلی از نظر امکانات سخت‌افزاری در عرصه هنرهای نمایشی وجود ندارد، و این استان شاهد هنرمندان، نویسندگان و کارگردانی در سطح ملی است و باید تلاش کرد تا مسائل و مشکلات اجتماعی از سوی این هنرمندان در سالن‌های تئاتر به مردم ارائه شود.

ناصر مقدم شهرستان خدابنده را قطب تئاتر استان دانست و افزود: تمام هنرمندان هنرهای نمایشی که در سطح شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، از ظرفیت بالایی برخوردارند.

وی با بیان اینکه هنرمندان تئاتر به دنبال ایجاد جذابیت برای خود نباشند بلکه باید این جذابیت را برای مردم ایجاد کنند، افزود: اینکه هنر تئاتر چگونه می‌تواند به شکل تاثیرگذار با مخاطب و عموم مردم ارتباط برقرار کند، دغدغه‌ای است که متولیان فرهنگی با آن درگیر هستند و تا زمانی که تئاتر ارتباط خود را با عموم مردم برقرار نکند تمام این زحمات بی نتیجه می‌ماند.

مقدم از اینکه هنر تئاتر تنها مخاطبان خاص خود را دارد انتقاد کرد و افزود: این هنر بستر مناسبی برای بیان مسائل اجتماعی است و باید به صورت عمومی‌‌تری ارائه شود.

وی با اشاره به ایام هشت سال دفاع مقدس و حماسه ‌آفرینی رزمندگان در این دوران، اظهار داشت: عظمت این دوران به حدی است که نمی‌توان کوچکترین بخش از ایثارگری رزمندگان و شهدا را جبران کرد. رزمندگان زنجانی نیز در هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف به عنوان غواص حضور داشتند که همین مسئله موجب شده است تا این استان به دیار غواصان دریادل مشهور شود.

مقدم تاکید کرد: بخش عمده این جشنواره به هنر تئاتر اختصاص یافته است و امیدواریم هنرمندان زنجانی در بیان این عظمت بزرگ هنرمندانه ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنند.

وی گفت: سالن چند منظوره‌ای برای اجرای برنامه‌های نمایشی در دست ساخت است که امید می‌رود با تکمیل آن تا زمان برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری غواصان دریادل، برنامه‌های جشنواره در این سالن به اجرا درآید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها