آمریکا: چین و روسیه «اقدام مستقیم» علیه کره‌شمالی انجام دهند

وزیر خارجه آمریکا از روسیه و چین خواست تا برای جلوگیری از فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی، دست به «اقدام مستقیم» بزنند.
کد خبر: ۲۵۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ - 15September 2017
آمریکا: چین و روسیه «اقدام مستقیم» علیه کره‌شمالی انجام دهند
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ایالات متحده آمریکا، روز پنجشنبه از چین و روسیه خواست برای جلوگیری از برنامه‌های موشکی کره‌شمالی «اقدام مستقیم» انجام دهند.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: چین، بیشترین نفت کره‌شمالی را تامین می‌کند. روسیه نیز بزرگ‌ترین بازار کار برای کارگران کره‌شمالی است.

تیلرسون افزود: چین و روسیه بایستی عدم مدارای خود را با  آزمایش‌های موشکی غیرمسئولانه را با اتخاذ تدابیر مستقیم خودشان، نشان دهند.

وزیر خارجه آمریکا عنوان داشت: این تدابیر جدیدی که علیه کره‌شمالی اتخاذ می‌کنیم، جزو تدابیری هستند که بایستی آنها را اجرایی کنیم. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم دست به اقداماتی جدید علیه نظام کیم (رهبر کره‌شمالی) بزنند.

به گفته تیلرسون، این اقدامات تحریک‌آمیز مستمر کره‌شمالی فقط انزوای اقتصادی و دیپلماتیک این کشور را بیشتر می‌کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بامداد امروز اعلام کرد که کره‌شمالی یک موشک میان‌بُرد را از پیونگ‌یانگ به سمت شرق پرتاب کرد و بار دیگر این موشک را از آسمان ژاپن عبور داد.

آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی اندکی پس از تصویب تازه‌ترین تحریم‌های شورای امنیت علیه این کشور به‌خاطر ششمین آزمایش هسته‌ای آن، انجام شد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها