حکیم: «همه پرسی» برخلاف وحدت عراق است/ لزوم تشکیل جبهه ملی دفاع از وحدت

رییس جریان ائتلاف ملی و رهبر جریان حکمت ملی عراق اصرار بر برگزاری همه پرسی جدایی طلبی اقلیم کردستان این کشور را گامی برخلاف وحدت عراق و تهدید کننده صلح و سلامت جامعه دانست.
کد خبر: ۲۵۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ - 15September 2017
حکیم: همه پرسی، برخلاف وحدت عراق است/ لزوم تشکیل جبهه ملی دفاع از وحدت

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سید عمار حکیم رییس جریان ائتلاف ملی و رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز جمعه در سخنانی در سی و سومین گردهمایی مبلغان تصریح کرد: پافشاری بر برگزاری همه پرسی گامی در جهت عکس وحدت عراق است و صلح و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد و ضربه شدیدی به همبستگی و انسجام جامعه وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: گفت‌وگو پایه و اساس همه راه حل‌ها است و ما خواهان تشکیل یک جبهه ملی برای دفاع از وحدت عراق و متقاعد کردن همه ملت عراق به حفاظت از این وحدت و پایبندی به آن هستیم.

سید عمار حکیم گفت: اهالی کردستان باید آگاه باشند که قدرت و رفاه آن‌ها در بودن با عراق و بافت جامعه عراق و ملت واحد عراق است.

وی افزود: عراق و ملت آن مستحق جانفشانی و نرمش و واقع گرایی بیشتری در گام‌هایی هستند که در این شرایط دشوار اتخاذ می‌کنیم لذا من از برادر مسعود بارزانی (رییس اقلیم کردستان عراق) می‌خواهم که درهای گفت‌وگو و راه حل‌های عملی را نبندد.

رییس جریان ائتلاف ملی گفت: ما مواضع برخی کشورهای منطقه‌ای و جامعه بین‌المللی را بسیار ارج می‌نهیم که از وحدت عراق به طور کاملا واضح حمایت و پشتیبانی و از حاکمیت عراق دفاع کردند، اما موضع مشکوک برخی کشورهای منطقه و اظهارات و گام‌های آن‌ها را با دقت زیر نظر داریم و واکنش‌های واضح آن‌ها در خصوص مهمترین مسئله پیش روی ملت عراق در این لحظه دشوار را ارزیابی می‌کنیم.

وی سپس به نسل کشی مسلمانان در میانمار پرداخت و گفت: جرایمی که علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار صورت می‌گیرد، ثابت می‌کند که جامعه بین‌المللی از متوقف کردن ظلم و ستم انسان به انسان ناتوان است و عدالت با وجود همه شعارها، همچنان دور از دسترس است.

حکیم گفت: ما از سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم که تیم حقیقت یابی را به میانمار برای روشن شدن حقایق و علل و عوامل پشت پرده اعزام کند و میزان جنایاتی که علیه مسلمانان در آنجا روا می‌شود، ارزیابی و با محافل بین‌المللی برای متوقف کردن این کشتار تماس بگیرد.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها