آیت الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:‌

همه پرسی کردستان عراق توطئه صهیونیستی است/ اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم

امام جمعه موقت تهران گفت: مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت هستند و به یاری خدا نه مسئولان و نه مردم اجازه فضولی به اجانب را در این عرصه نخواهند داد.
کد خبر: ۲۵۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹ - 15September 2017
همه پرسی کردستان عراق توطئه صهیونیستی است/ اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله «سید احمد خاتمی» خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول خود درباره سبک زندگی قرآنی بحث‌هایی را مطرح کرد و گفت: امروز در جامعه اسلامی، توسل به یک رفتار نهادینه شده است و در ایام جشن و شادی آل الله از ته دل شاد هستند، همچنین در ایام عزای آل الله از صمیم دل ناراحت و اندوهگین هستند.

آیت‌الله خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حادثه تروریستی در ناصریه عراق بیان داشت: شهادت زائران امام حسین (ع) که در عملیات تروریستی داعش به شهادت رسیدند را تسلیت می‌گویم، این اقدامات داعش نشان از این دارد که آخرین نفس‌های خود را می‌کشد و با این اقدامات می‌خواهد ضعف خود را پنهان کند. 

وی با اشاره به فاجعه میانمار بیان داشت: صداوسیما در این عرصه به خوبی اطلاع‌رسانی کرده است، دولت میانمار 400 هزار نفر مسلمان را کشته، سربریده، آتش زده و یا آواره کرده است، که بدون تردید در پشت صحنه این اتفاقات اسرائیل قرار دارد و به گفته نماینده ویژه سازمان ملل حامی اصلی ارتش میانمار رژیم صهیونیستی است و همان سلاحی که مردم مسلمان غزه را می‌کشد در حال حاضر مردم مسلمان میانمار را قتل عام می‌کند. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: فاجعه میانمار یک دعوای مذهبی و قومی نیست. بلکه قصه این است که ارتش و دولت میانمار با قساوت تمام به دنبال پاکسازی مسلمانان است که رهبر این جنایات زنی است که جایزه صلح نوبل هم گرفته است. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه کشور و مسئولان کشوری نسبت به موضوع میانمار به خوبی موضع‌گیری کرده‌اند، افزود: از دولت انتظار می‌رود که بیش از موضع‌گیری اقدام کرده و در عرصه سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار که طبق کمیسیون سازمان ملل در حال قتل عام است، سیاست تهاجمی اتخاذ کند، البته به فرموده مقام معظم رهبری به این معنی نیست که حمله نظامی کنید.

وی با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای به اصطلاح اسلامی بیان داشت: مجامع بین‌المللی و کشورهای به اصطلاح مسلمان سکوت کرده و فعالیتی نسبت به مسلمان‌کشی ندارند. همچنین این جنایات تلخ نشان از این دارد که اسلام به صحنه آمده است و ترس از اسلام باعث شده که دشمن اینگونه اقدام کند.

خطیب نماز جمعه تهران در مورد همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان نیز تصریح کرد: همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان آرزوی دیرینه استکبار است تا یک اسرائیل دیگر در منطقه ایجاد کند که البته این موضوع را به گور خواهند برد. 

آیت‌الله خاتمی افزود: مسئولین رژیم صهیونیستی به صراحت از این همه‌پرسی حمایت کرده در حالی که جمهوری اسلامی، مجلس و دولت عراق و ترکیه مخالفت خود را نسبت به این همه‌پرسی اعلام کرده‌اند. مسئولین اقلیم کردستان باید متوجه باشند که در زمین رژیم صهیونیستی بازی می‌کنند و اتحاد و یکپارچگی عراق را فدای محبوبیت خود می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که عراق از شر صدام راحت شد مستکبرین به فکر تجزیه عراق افتاده‌اند که اولین مرحله آن گروه‌های تروریستی بودند که نفس‌های آخر خود را در عراق و سوریه می‌کشند و با اتمام آن توطئه همه‌پرسی به وجود آمده که امیدواریم مسئولین اقلیم کردستان بر سر عقل بیایند و از این توطئه اسرائیلی دست بکشند. 

خطیب نماز جمعه تهران در پایان سخنان خود درباره بازرسی از مراکز نظامی تصریح کرد: آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته در بازرسی تفاوتی بین سایت‌های نظامی و غیرنظامی نیست در حالی که نه در پروتکل و نه در برجام اجازه این داده نشده که اطلاعات کشور به دست اجانب برسد. همچنین مراکز نظامی اسرار و ناموس یک ملت است و به یاری خدا نه مسئولان و نه مردم اجازه فضولی به اجانب را در این عرصه نخواهند داد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار