مقابله با داعش؛ محور گفت‌وگوهای مقامات نظامی افغان، آمریکایی و پاکستانی

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از دیدار سه‌جانبه مقامات نظامی افغان، آمریکایی و پاکستانی برای افزایش همکاری‌ها و مبارزه با داعش در دو سوی مرز مشترک «دیورند» خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 15September 2017
مقابله با داعش؛ محور گفت‌وگوهای مقامات نظامی افغان، آمریکایی و پاکستانی

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از برگزاری گفت‌وگوی سه جانبه مقامات ارشد نظامی افغانستان، آمریکا و پاکستان برای مقابله با داعش خبر داد.

وزیری اظهار داشت: افغانستان در این نشست از حملات موشکی پاکستان به ولایت «کنر» و ساخت حصار مرزی در امتداد خط مورد مناقشه دیورند انتقاد کرده و خواستار توقف این اقدامات شده است.

وی افزود: مقامات پاکستانی نیز با بیان دلایل خود مدعی شده‌اند که ساخت حصار مرزی برای جلوگیری از رفت و آمد تروریست‌ها ایجاد شده و به تلاش‌های آنان برای مبارزه به تروریسم کمک می‌کند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تاکید کرد: اسلام‌آباد هرگز به تعهدات خود در همکاری با دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم متعهد نبوده است.

وزیری با بی‌نتیجه بودن تعهدات پاکستان خاطرنشان کرد: قبل از این نیز نشست سه جانبه میان افغانستان، پاکستان و ناتو، نشست‌هاى دو جانبه نظامى میان مقامات افغان و پاکستانی نیز برگزار شده بود.

ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای گفته است که این نشست‌ها در مقر وزارت دفاع افغانستان در کابل برگزار شد و بر همکاری‌های دو جانبه نظامی کابل-اسلام‌آباد برای مقابله با داعش نیز تاکید شد.

در این نشست ژنرال «ساحر شمشماد میرزا» در راس هیئت شش نفره‌ پاکستانی حضور داشت و سه طرف متعهد شدند تا با افزایش همکاری‌های نظامی و تبادل اطلاعات برای از بین بردن داعش تلاش کنند.

براساس بیانیه ارتش پاکستان در نشست دوجانبه مقامات افغان و هیئت پاکستانی، درباره مسائل مهم و مرتبط با حملات مرزی و حملات راکتی، مبارزه با تروریسم و همچنین تبادل زندانیان گفت‌وگو شده است.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار