گزارش روسیه از وضعیت مناطق کاهش تنش سوریه/ 6 مورد نقض در 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه از شش مورد نقض آتش‌بس از سوی گروه‌های تروریستی خبر داد اما اوضاع کلی در مناطق کاهش تنش در سوریه را با ثبات ارزیابی کرد.
کد خبر: ۲۵۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 15September 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط نمایندگان این کشور در کمیسیون نظارت بر آتش‌بس در سوریه، طی 24 ساعت گذشته تنها 6 مورد نقض آتش‌بس صورت گرفته است. البته نمایندگان ترکیه، موارد نقض را 4 مورد گزارش کرده اند.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: «اوضاع در مناطق کاهش تنش را در مجموع می توان با ثبات ارزیابی کرد. نمایندگان روسی در کمیسیون مشترک روسیه-ترکیه نظارت بر آتش‌بس در سوریه، شش مورد نقض رژیم توقف درگیری‌های نظامی را ثبت کرده اند که این موارد شامل تیراندازیهایی در استانهای حلب (دو مورد)، دمشق (سه مورد)، حماه (یک مورد) می شود. لازم به یادآوری است که نمایندگان ترکیه در این کمیسیون تنها 4 مورد نقض آتش بس را ثبت کرده اند.»

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، اکثر موارد این ناآرامیها، تیراندازیهای پراکنده در مناطقی بوده که جنگجویان گروه تروریستی "جبهه النصره" و داعش همچنان در آنها فعال هستند.  

بر اساس این گزارش، ظرف روز گذشته مرکز آشتی طرفین مخاصم در سوریه نیز یک محموله کمکهای انسان دوستانه برای مردم ساکن منطقه «ام الحیات» در استان حلب ارسال نموده که شامل 1،7 تن مواد غذایی است. 270 نفر از ساکنین این منطقه هم کمکهای پزشکی اولیه دریافت کرده اند.

در این گزارش همچنین آمده است که تعداد مناطق مسکونی که به رژیم آتش‌بس پیوسته اند، تغییری نکرده و همچنان همان عدد 2235 است. البته مذاکرات برای توقف درگیری‌های نظامی و پیوستن گروههای مسلح مخالف به طرح آتش بس در استانهای حلب، دمشق، حماه، حمص و الکونیترا، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار