بشار الجعفری: در مذاکرات کنونی آستانه بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در ادلب توافق شد

رییس هیئت مذاکره کننده سوریه در مذاکرات آستانه تاکید کرد که دور ششم مذاکرات آستانه با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر: ۲۵۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ - 15September 2017
بشار الجعفری: در مذاکرات کنونی آستانه بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در ادلب توافق شد

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، هیات‌های سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، ‌روسیه و ترکیه) در پایان ششمین نشست بین‌المللی روند آستانه که طی دیروز و امروز (پنجشنبه و جمعه) 23 و 24 شهریور 1396 در پایتخت قزاقستان برگزار شد، بیانیه‌ای را صادر کردند.

طبق این بیانیه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه ضمن تاکید مجدد بر تعهد راسخ خود نسبت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، بر اساس مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت ملل متحد، ضمن استقبال از کاهش چشمگیر خشونت‌ها در عمل در سوریه در نتیجه اقدامات اتخاذ شده با هدف حفظ و تقویت رژیم آتش‌بس، رضایت خود را از پیشرفت‌های حاصل شده در اجرای تفاهم مورخ 4 مه 2017 در خصوص ایجاد نواحی کاهش تنش در جمهوری عربی سوریه اعلام کردند.

بشار الجعفری رییس هیئت مذاکره کننده سوریه در آستانه در یک نشست خبری تاکید کرد که دور ششم مذاکرات آستانه با موفقیت به پایان رسید.

شبکه خبری الاخباریه سوریه به نقل از الجعفری گزارش داد که در این دور از مذاکرات بر سر ایجاد مناطق کاهش تنش در ادلب توافق به عمل آمده است.

وی با بیان این مطلب افزود: بیانیه آستانه امتحانی برای همه کسانی بود که بر سر استفاده از تروریسم به عنوان یک سلاح شیمیایی به منظور فشار بر دمشق حساب باز کرده بوند.

این مسئول سوری ادامه داد: همه حکمت‌های ضامن به اجرای بیانیه آستانه و حفظ حاکمیت سوریه اهتمام دارند.

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار