آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مجامع بین‌المللی در برابر جنایات علیه مسلمانان «میانمار» سکوت کرده‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی در برابر جنایات علیه مسلمانان «میانمار» سکوت اختیار کرده‌اند گفت: اعمال تحریم‌های جدید نشان از ماهیت پلید و جنایتکارانه آمریکا دارد.
کد خبر: ۲۵۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳ - 15September 2017
به گزارش دفاع پرس از اراک، «آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی»، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی  ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد با اشاره به نقض چندباره برجام از طرف آمریکا اظهار داشت: آمریکا و رفتار خبیثانه‌اش نشان داد که آمریکا و آمریکایی‌ها هیچگاه به تعهدات خود پایبند نیستند و این بزرگترین رسوایی برای این کشور قلمداد می‌شود.

وی افزود: در حالی‌که مذاکرات برجام دوسال به طول انجامید اما بعد از برجام آمریکا با بهانه‌ تراشی‌های مختلف هر روز به دنبال نقض برجام و تعهدات در برجام است که این نشانگر روحیه خبیثانه این کشور است.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: هنوز حساب‌های بانکی ما آزاد نشده و تحریم‌های جدید ایجاد و وضع گردیده و همه این اقدامات ماهیت پلید آمریکا را برای دنیا آشکارتر و نمایان‌تر ساخته است.

وی ادامه داد: تهدیدهای ترامپ و آمریکا نیز درباره مسئله برجام مایه تاسف است، چرا که نشان می دهد سیاستمداران آمریکایی به‌هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند، بزرگترین طبل رسوایی هر دولتی پایبند نبودن به عهدی است که بسته و بر طبق گفته امیرالمومنین(ع) چهره این افراد ننگین است.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: پنج کشور و آمریکا به مدت دو سال با ایران مذاکره کردند و هر روز سنگی جلوی راه انداختند و حالا هم با بهانه‌جویی‌های بی مورد به دنبال نقض برجام هستند، اعمال تحریم‌های جدید نشان از ماهیت پلید و جنایت کارانه آمریکا دارد که برای همه جهانیان شناخته شده است.

باید فاتحه نوبل را در دنیا خواند


امام جمعه اراک با اشاره به جنایات به وقوع پیوسته برعلیه مسلمانان در کشور میانمار گفت: متاسفانه مجامع بین‌المللی در برابر این همه جنایت سکوت اختیار کرده‌اند که این مایه تاسف و تاثر بوده و اهدای جایزه صلح نوبل به خانمی که در برابر این همه جنایت بی تفاوت است مایه ننگ است و باید فاتحه این جایزه را خواند.

وی عنوان کرد: هم اکنون در سطح بین المللی شاهد به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای مسلمانان به خصوص مسلمانان مظلوم میانمار هستیم که سبب تعجب است که مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت‌ها سکوت می‌کنند و جایزه صلح به عاملان این رخدادها می‌دهند.

دری نجف‌آبادی به وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام پارلمان با عظمتی با مسئولیت سیاستگذاری، برطرف کردن اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، معضلات نظام و نظارت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اخیرا اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دیداری با مقام معظم رهبری داشتند و جلسه ای برای برنامه ششم و بودجه سال 96 تشکیل شد، مجمع تشخیص مصلحت نظام مجموعه ای باعظمت است که مسئولیت‌های محدودی دارد.

دری نجف آبادی عنوان کرد: یکی از مسئولیت های این مجمع سیاستگذاری است که تاکنون بیش از 1300 سیاست را تدوین کرده، دیگر مسئولیت های آن حل اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان، رسیدگی به معضلات نظام و نظارت بر اجرای سیاست‌ها است که به تازگی مقام معظم رهبری مسئولیت نظارت را به تکالیف مجمع تشخیص مصلحت اضافه کردند.

تربیت جوانان موضوع مهم و اساسی به شمار می‌رود


دری نجف‌آبادی با اشاره به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بیان کرد: تربیت جوانان موضوع مهم و اساسی به شمار می‌رود زیرا آینده کشور در گرو تربیت مناسب امروز دانش‌آموزان است.

وی عنوان کرد: امیدواریم سال تحصیلی جدید با اقداماتی که در حوزه‌های علمیه کشور صورت می‌گیرد شاهد ابتکارات و خلاقیت‌هایی برای گره گشایی از مشکلات باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم الحرام گفت: شاعران و مداحان از به کار بردن مطالب خلاف واقع، بدون سند و غیر واقعی در مراسم سوگواری شهادت ابا عبد الله الحسین(ع) خودداری کنند این درحالیست که باید آمادگی لازم را برای ورود به این ماه شریف پیدا کنیم تا با آمادگی کامل مراسم تاسوعا و عاشورا را برگزار کنیم.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: ماه محرم بهترین فرصت برای نشان دادن عظمت امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و خاندان پیامبر برای نسل جوان و جهانیان است و مکتب امام حسین(ع) مکتب آزادی‌خواهی، عزت و شرف و اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی ادامه داد: لازم است با برنامه ریزی، این مکتب را به درستی به تشنگان راه معرفت معرفی و ارائه کنیم تا بازتاب خوبی در سطح جهانی داشته باشد.

هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت


امام جمعه اراک با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم حج امسال گفت: امیدواریم که در سال‌های بعد هم شاهد برگزاری این مراسم با شکوه باشیم و شیعیان در کنار سایر مسلمانان این فرضیه الهی را به جای بیاورند که امیدواریم این سفر توشه خوبی برای زائران باشد.

دری نجف‌آبادی با اشاره به فرارسیدن دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است فرهنگی که بر گرفته از مکتب اهل بیت و فرهنگ دفاع از حق در برابر  باطل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار