از امشب روی آنتن می‌رود؛

«هویدا» آخرین محصول خانه مستند انقلاب اسلامی

مستند «هویدا» به کارگردانی «مصطفی شوقی» از تازه‌ترین محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است، که به مدت چهار شب روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.
کد خبر: ۲۵۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ - 16September 2017
تصاویری پخش نشده از آخرین سال‌های حکومت پهلوی در مستند هویدا

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند چهار قسمتی «هویدا» که به بررسی وضعیت رژیم پهلوی در 15 سال انتهایی این رژیم می‌پردازد، از امشب از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

در این مستند، با استفاده از آرشیو پخش نشده سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، تصاویری از وضعیت کشور پیش از انقلاب و شکل‌گیری موج انقلاب به نمایش در می‌آید که می‌تواند برای بسیاری از جوانان و نوجوانان بدیع و دیده نشده باشد و آن‌ها را با وضعیت عینی کشور در سال‌های پیش از شروع انقلاب آشنا کند.

مستندساز با سوژه کردن امیر عباس هویدا به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد در رژیم پهلوی دوم، توانسته است به اعماق ریشه‌های ناکارآمدی این رژیم ورود کند و زمینه‌های نارضایتی مردم از آن را به تصویر بکشد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در این مستند جذاب به آن پرداخته می‌شود، ماجرای اعدام هویدا پس از انقلاب است و با مصاحبه با افراد دخیل در دادگاه‌های انقلاب از جمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری و... تلاش می‌کند پرده از این ماجرای مبهم بردارد.

مستند «هویدا» به کارگردانی مصطفی شوقی در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است که در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه این هفته و شنبه هفته آینده، رأس ساعت 20 از شبکه مستند سیما به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار