معرفی «تمثیلات» حجت‌الاسلام قرائتی در نمازهای جمعه‌ سراسر کشور

کتاب «تمثیلات» حجت‌الاسلام محسن قرائتی از انتشارات درس‌هایی از قرآن در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
کد خبر: ۲۵۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ - 16September 2017
معرفی «تمثیلات» حجت‌الاسلام قرائتی در نمازهای جمعه‌ سراسر کشوربه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی را کمتر کسی است نشناسد. کمتر فردی پیدا می‌‌شود که با درس‌های قرآنی او خاطره نداشته باشد و شیرینی بیان این معلم قرآن بر جانش ننشسته باشد. علاوه بر برنامه‌های تلویزیونی «درس‌هایی از قرآن» که سالیان طولانی، میهمان خانه‌های مؤمنین است، از این مفسّر قرآن آثار مکتوب ارزشمندی نیز منتشر شده است.

کتاب «تمثیلات» یکی از بهترین کتاب‌های ایشان است که از میان پاسخ‌های منحصر بفرد ایشان در مورد شبهات اعتقادی اقشار گوناگون گزینش شده است، سؤالاتی از قبیل اینکه:

‌چرا خداوند انسان‏‌ها را متفاوت آفریده و آیا این تفاوت‏ها ظلم نیست؟ چرا بعضى دعاها مستجاب نمى‏‌شود؟ آیا خدا به عبادات ما نیاز دارد که فرمان داده نماز بخوانیم؟ چگونه به خداى نادیده ایمان بیاوریم؟ چگونه خداوند صاحب فضل و رحمت، بندگانش را به قهر و کیفر مى‏‌گیرد؟ چرا صالحان، گرفتار مشکلات هستند و مجرمان و گنهکاران، در رفاه به سر مى‏‌برند؟ اگر نماز، انسان را از فحشا و منکر باز مى‌‏دارد، چرا بعضى نمازگزاران مرتکب خلاف مى‌‏شوند؟ امروزه زندگى بدون ارتباط با دیگران امکان‏پذیر نیست، پس چرا مى‏‌گوییم: «نه شرقى، نه غربى»؟ با همسران و فرزندانى که هم فکر ما نیستند، چگونه برخورد کنیم؟ با اینکه پیامبران و امامان معصومند، پس چرا استغفار و گریه مى‏‌کنند؟ با وجود علم و عقل، چه نیازى به وحى داریم؟ چرا ارثِ زن، نصف مرد است؟ خدایى که به وضع و حال ما و به هر چیزى آگاه است، چرا ما را مورد آزمایش قرار مى‏‌دهد؟ چرا خداوند چیزهایى آفریده که براى انسان خطرناک است؟ و بسیاری از سؤالات کلیدی دیگری که ذهن بسیاری از افراد را از کودکی تا سنین بزرگسالی درگیر می‌کند.

پاسخ‌های مختصر و مفید در اوج سادگی و روان بودن به سؤالات اعتقادی پیچیده، در کنار بیان شیرین استاد قرائتی از خصوصیات کم‌نظیر کتاب «تمثیلات» است که خاطرۀ درس‌های شنیدنی و ماندگار ایشان برای پیر و جوان را طی سال‌های متمادی در ذهن تداعی می‌کند. حجم کم و قطع کوچک کتاب نیز به مخاطب این امکان را می‌دهد تا بتواند آن را در هر کجا با خود همراه کند و در فرصت‌های کوتاه مانند سفرهای کوتاه شهری، فرصت‌های بی‌استفاده در صف انتظار، دقایق پیش از خواب، و ... بخشی از مطالب کتاب را مطالعه کند.

کتاب «تمثیلات» حجت‌الاسلام قرائتی تاکنون با استقبال قابل توجه مخاطبان روبرو شده است، به‌طوری‌که در مدتی کوتاه بیش از 40 نوبت چاپ را تجربه کرده و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب تبدیل شده است.

این کتاب از انتشارات درس‌هایی از قرآن، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها