مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

قرارگاه کربلای خوزستان مرکز مدیریت دفاع مقدس بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: قرارگاه منطقه‌ای کربلای استان خوزستان مکانی بود که کل تصمیمات مهم و استراتژیک دوران دفاع مقدس در آنجا گرفته می‌شد.
کد خبر: ۲۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ - 16September 2017
قرارگاه کربلای خوزستان مرکز مدیریت هشت سال دفاع مقدس بودسردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از خوزستان اظهار داشت: قرارگاه منطقه‌ای کربلا مکانی بود که کل تصمیمات مهم و استراتژیک دوران دفاع مقدس در آنجا گرفته می‌شد.
 
وی به بهانه استقرار اکیپ صدا و سیمای مرکز خوزستان در این قرارگاه برای پخش برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: بعد از سال‌ها دوربین‌های تلویزیون، فضایی را برای پوشش اخبار حوزه دفاع مقدس انتخاب کردند که متعلق به همین دوران است.
 
این مسئول ادامه داد: قرارگاه کربلا که در قلب شهر اهواز قرار داشت، مکانی بود که تمام فرماندهان لشکری و کشوری تصمیمات استراتژیک جنگی را در آن اتخاذ می‌کردند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان عنوان کرد: شما کمتر فرماندهی را در کشور سراغ دارید که در هشت سال دفاع مقدس در این مکان مستقر نشده باشد، چرا که هدایت و پشتیبانی از جبهه‌ها با توجه به نزدیکی این قرارگاه به خط‌های مرزی در این مکان صورت می‌گرفت.
 
علی‌پور بیان داشت: دفاتر، مسجد و ساختمان قرارگاه کربلا یادآور حضور بزرگ مردانی بود که بهترین تصمیمات را برای اداره و کنترل جبهه‌ها اتخاذ کردند و رسانه‌ها و بخصوص صدا و سیما باید در هفته دفاع مقدس بصورت مستند این فضا را به نسل جدید نشان دهد تا ارزش و جایگاه واقعی و تاثیرگذار اهواز و خوزستان برای همگان روشن شود.
 
پخش زنده برنامه‌های ویژه هفته دفاع مقدس خوزستان قرار است در مرکز قرارگاه منطقه‌ای کربلا و در شهر اهواز روی آنتن برود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار