شب گذشته صورت گرفت؛

جشنواره تئاتر سیستان‌ و بلوچستان به‌کار خود پایان داد

آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان ارشد استان در مجتمع فرهنگی گردشگری لادیز زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 16September 2017

جشنواره تئاتر سیستان‌ و بلوچستان به‌کار خود پایان دادبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، آیین اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان شب گذشته (جمعه 24 شهریورماه) با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان ارشد استان در مجتمع فرهنگی گردشگری لادیز زاهدان برگزار شد.

«حسین مسگرانی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آیین اظهار داشت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی پیوند جشنواره با اجراهای عمومی را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی دانست و افزود: هر یک از تئاترهای صحنه‌ای، پنج اجرای عمومی داشت و در کنار تئاترهای صحنه‌ای، برای اولین بار تئاترهای خیابانی نیز از سراسر استان به زاهدان آمدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: نویسندگی تمام کارها را نویسندگان بومی خود استان برعهده گرفتند که این مسأله، نوید دهنده خبرهای خوب برای تئاتر استان در سال‌های آتی است.

وی با بیان این که شهرهای استان ما از کمبود امکانات در زمینه تئاتر رنج می‌برد، عنوان کرد: حضور هنرمندان از هیرمند و قصرقند، علی‌رغم تمام کمبودها، نشان می‌دهد که تئاتر استان به بلوغ نزدیک‌تر شده و می‌تواند در جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری حضور موفقی داشته باشد.

نمایش عمومی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان از 18 شهریورماه مصادف با عید سعید غدیر خم، در سطح استان آغاز به‌کار کرد؛ بخش صحنه‌ای جشنواره نیز 22 شهریورماه آغاز شد و همزمان در 6 سالن شهر زاهدان اقدام به اجرای نمایش کرد.

در بخش صحنه‌ای جشنواره، یازده اثر نمایشی از شهرهای زاهدان، زابل، سراوان، چابهار، قصرقند و ایرانشهر به رقابت پرداختند. همچنین نمایندگانی از برخی شهرهای تازه تاسیس همچون هیرمند، زهک و قصرقند نیز برای اولین بار در این جشنواره حضور یافتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار