مسئول بسیج هنرمندان مازندران مطرح کرد؛

برگزاری کارگاه ادبیات داستانی دفاع مقدس در مازندران

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران از برگزاری کارگاه ادبیات داستانی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی با مشارکت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ - 16September 2017

برگزاری کارگاه ادبیات داستانی دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی در مازندران«حمید هراسانی» مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در مازندران ضمن برشمردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس این سازمان، اظهار داشت: 6 برنامه شاخص استانی توسط سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران در ایام بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

وی به برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: در دو جلسه کتاب «به رنگ هامون» و «روایت دوم از دفتر آلبالویی» توسط نویسندگان استانی برگزار خواهد شد.

هراسانی ادامه داد: برگزاری کارگاه ادبیات داستانی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ عاشورایی یکی دیگر از برنامه هایی است که با مشارکت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در این ایام برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه دیدار با دو جانباز هنرمند جنگ تحمیلی یکی از برنامه های شاخص این سازمان است، عنوان کرد: همچنین دیدار با دو خانواده شهید هنرمند جنگ تحمیلی از برنامه های این هفته سازمان بسیج هنرمندان خواهد بود.

هراسانی برگزاری نشست علمی به همراه معرفی کتاب های دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و افزود: این برنامه با مشارکت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود.

وی همچنین عطرافشانی گلزار شهدای فریدونکنار را از جمله برنامه های ویژه این ایام عنوان کرد و گفت: هنرمندان بسیجی مازندران برای ادای احترام بر مزار شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان سال 96 شهید «علی‌اصغر ربیع نتاج» حاضر خواهند شد.

وی اضافه کرد: هنرمندان استان با حضور بر مزار این شهید بزرگوار ضمن عطرافشانی و غبارروبی مزار شهید، به ساحت شهدا ادای احترام می کنند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به برگزاری سوگواره شعر عاشورایی در شهرستان نکا، گفت: این برنامه که یک برنامه استانی است، دوشنبه سوم مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد سعادت شهرستان نکا برگزار می شود.

وی با اشاره به سخنرانی جانشین سپاه کربلا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم، ادامه داد: در این مراسم از خانواده دو شهید مدافع حرم این مسجد، شهیدان فیروزآبادی و مشتاقی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تجلیل از دو هنرمند زن که زیارت عاشورا را به لاتین نوشته اند یکی از برنامه های این مراسم است، عنوان کرد: همچنین 5 خوشنویس با حضور در میان مردم، عباراتی با موضوع محرم و دفاع مقدس به تحریر در آورده و به مردم هدیه خواهند کرد.

این مسئول یادآور شد: فراخوان سوگواره شعر عاشورایی از دو ماه پیش در سطح استان اعلام شد و 300 اثر از شاعران استان به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری از 10 شاعر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: برنامه هایی هم در سطح شهرستان ها توسط 18 کانون بسیج هنرمندان با همکاری سپاه نواحی و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستانها در نظر گرفته شد.

هراسانی ضمن برشمردن این برنامه ها گفت: عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری شب شعر، اجرای نمایش‌های صحنه ای و ایستگاه های خیابانی از جمله این برنامه هاست.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران در ادامه همچنین به برگزاری راهیان نور غرب با حضور هنرمندان بسیجی در رشته های هنری (شعر، عکاسی، ادبیات داستانی و فیلم‌سازی) اشاره کرد و گفت: کاروان 40 نفره متشکل از هنرمندان بسیجی استان صبح امروز به قصد بازدید از مناطق عملیاتی غرب اعزام شد.

هراسانی هدف از برگزاری این اردو را ایده‌پردازی از فضای مناطق عملیاتی توسط هنرمندان اعلام کرد و گفت: با این نگاه هنرمندان چهار رشته هنری انتخاب شدند تا خروجی خوبی از این هنرمندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برنامه های خوبی برای این هنرمندان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: قرار است هنرمندان به مدت پنج روز از مکان های مختلفی بازدید خواهند کرد.

وی به بازدید از موزه جنگ کرمانشاه، بازدید از مرز خسروی، یادمان قصر شیرین، بیمارستان جبهه روح الله و زیارت حرم حضرت احمد بن اسحاق (ع) در سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: همچنین یادمان های شهید شیرودی، پادگان ابوذر، بازی دراز، عملیات مرصاد و عملیات مطلع الفجر در گیلانغرب از مکان هایی است که مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

هراسانی با بیان اینکه شرکت در رزمایش فرهنگی «افلاکیان» در کرمانشاه از دیگر برنامه های ما خواهد بود، افزود: بازدید از گلزار شهدای کرمانشاه، یادمان پاوه و غار نوری قلعه نیز از جمله برنامه های این کاروان است.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار