برگزاری هفتمین جشنواره کشوری «قد قامت زخم» در یزد

هفتمین جشنواره شعر بسیج «قد قامت زخم» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ ماه با حضور هنرمندان و شاعران در یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ - 17September 2017
به گزارش دفاع پرس از یزد، جشنواره «قد قامت زخم» با موضوعات؛ «رستاخیر عشق: حماسه انقلابی پیاده‌روی اربعین»، «هیهات مناالذله»، «صلح با خزان هرگز: استکبارستیزی»، «حماسه‌‌های صبر: زنان عاشورایی»، «کل یوم عاشورا: زنان عاشورایی»، «آخرین منتقم: عاشورا و انتظار»، «اذان به وقت زخم: حضرت علی‌اکبر مقتدای جوانان عاشورایی»، «از تو حرکت از خدا برکت: اقتصاد مقاومتی»، «قدم‌های جهادی: تولید داخلی و جهاد اقتصادی»، «کار و کرامت انسانی» با حضور هنرمندان و شاعران کشوری برگزار می‌شود.

شاعران می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ شهریور ماه در چهار بخش شعر کلاسیک، شعر محاوره و ترانه، بخش شاعران نوجوان ویژه متولدین فروردین 78 تا فروردین 83 و شعر سپید در سایت www.vaazheh.ir ثبت کنند.

کمیته‌های علمی، اجرایی و تبلیغات جشنواره از یک ماه پیش به صورت جدی با تشکیل گروه و کانال مجازی با حضور بیش از ۴۰۰ شاعر کشور آغاز به کار کرده و زیر نظر دبیر علمی جشنواره با همراهی انجمن شعر نخبه پروران اوج هنر، برنامه هفتگی بداهه سرایی با محوریت موضوعات مرتبط با فراخوان و مسایل روز در گروه مجازی با حضور شاعران کشور برگزار شده است که پنج بداهه سرایی با موضوعات، شهید حججی و شهدای مدافع حرم، شهدای منا و هجو رقص شمشیر جاهلیت مدرن، امام هادی با توجه به زیارت جامعه کبیره، غدیر و ولایت، اربعین حسینی، از برنامه‌های انجام شده است.

انتشار مجموعه شعر از «هنر تا حرم» دستاورد همایش‌های فصلی اوج هنر ویژه شاعران استان و همچنین منتخب اشعار رسیده به کنگره کشوری نیز توسط کمیته علمی جشنواره، جمع آوری و منتشر خواهد شد.  

هفتمین جشنواره شعر بسیج «قد قامت زخم» طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه با حضور هنرمندان و شاعران کشوری در یزد برگزار خواهد شد.

«عالیه مهرابی» از شعرای برجسته استان یزد به عنوان دبیر هفتمین جشنواره سراسری شعر بسیج معرفی شد.

هفتمین جشنواره کشوری «قدقامت زخم» در استان یزد برگزار می شود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار