دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

درخواست ارتش آزاد از تحریرالشام برای انحلال یا قبول طرح کاهش تنش/ توافقات «کاهش تنش» هیچ مشروعیتی به حضور ترکیه در سوریه نمی‌دهد

آغاز مرحله جدید عملیات ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در ناحیه مرزی با عراق و اردن مهم‌ترین خبر مربوط به تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ - 17September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به پیشروی خود در صحرای سوریه ادامه می‌دهند. طی مرحله جدید این حملات، که «عملیات والفجر 3» نام‌گذاری شده است، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) در حال پیشروی به سمت ناحیه جنوب شرق استان دیرالزور هستند.
 
هدف از این مرحله از عملیات، آزادسازی شهر مرزی «البوکمال» در حاشیه رود فرات است. اتاق عملیات مشترک نیروهای محور مقاومت با اعلام خبر آغاز عملیات والفجر 3، از نقش حضور گسترده نیروهای ایرانی، حزب‌الله، حیدریون، فاطمیون و زینبیون و نیروهای ارتش روسیه در کنار ارتش عربی سوریه طی عملیات‌های فجر 1 و فجر 2 سخن به میان آورد.
 
طبق اعلام اتاق عملیات مشترک نیروهای محور مقاومت، عملیات فجر 3 با هدف پاک‌سازی کامل نواحی تحت اشغال گروهک تروریستی داعش تا رسیدن به مرزهای بین‌المللی میان سوریه و عراق ادامه خواهد یافت.
 
آغاز عملیات «فجر 3» آزادسازی البوکمال/ درخواست ارتش آزاد از تحریرالشام برای انحلال یا قبول طرح کاهش تنش 
همزمان با این عملیات، ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به عملیات خود در استان‌های دیگر این کشور، بویژه استان حماه‌های و حمص، ادامه دادند. نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی به تنگ‌تر کردن حلقه محاصره به دور تروریست‌های داعش در شرق این دو استان، تپه «نوبه» و روستاهای «خلایا»، «مشرفه» و «خالد هلال» در شرق حماه را آزاد و تلفاتی به گروهک تروریستی داعش وارد کردند.
 
همچنین 2 دستگاه زرهپوش متعلق به جبهه النصره در اطراف شهرک «سرمانیه» در شمال غرب استان حماه هدف حمله موشکی نیروهای مقاومت اسلامی قرار گرفتند. طی این حمله تمام سرنشینان این دو نفربر کشته و زخمی شدند.
 
در راستای تحولات استان ادلب نیز «یحیی العریضی»، نماینده گروه‌های تروریستی مسلح در اجلاس آستانه، اعلام کرد که اعضای «ارتش آزاد سوریه» در گفت‌وگو با «هیئت تحریرالشام»، از اعضای این گروهک خواسته‌اند که یا انحلال خود را اعلام کند یا به توافق مناطق کاهش تنش ملحق شود. هنوز تحریرالشام پاسخی به این درخواست نداده است.
 
آغاز عملیات «فجر 3» آزادسازی البوکمال/ درخواست ارتش آزاد از تحریرالشام برای انحلال یا قبول طرح کاهش تنش 
کردهای سوریه نیز مدعی شدند که تعدادی از عناصر وابسته به سازمان شبه‌نظامی موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» طی حمله هواپیماهای ارتش‌های روسیه و سوریه در منطقه صنعتی شهر دیرالزور (واقع در حومه شمال شرقی این شهر) هدف قرار گرفتند که 6 نفر از آنان به شدت مجروح شدند.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی نیز منابع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه سوریه اعلام کردند که توافق‌های حاصل‌شده در اجلاس آستانه به دولت ترکیه برای حضور در خاک سوریه مشروعیت نمی‌دهد. این منابع گفتند که دولت سوریه دو طرف روسی و ایرانی، که ضامن طرف سوری هستند، را برای تکمیل توافق اخیر درمورد استان ادلب مکلف کرده است.
 
به همین دلیل، این طرح یک فرصت برای دولت ترکیه، که حامی گروه‌های تروریستی مسلح است، به‌شمار می‌رود تا از مواضع خود در حمایت از تروریسم و نیز توقف ارسال تسلحیات و حمایت‌های مالی خود همچنین امدادرسانی و ارسال تروریست‌ها به خاک سوریه، عقب‌نشینی کند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار