«مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» به چاپ شانردهم رسید

چاپ شانزدهم کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» توسط نشر «به نشر» و با همکاری آستان قدس رضوی وارد بازار کتاب شد.
کد خبر: ۲۵۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ - 17September 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته «محمدرضا شرفی» از سوی نشر «به نشر» و با همکاری مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی به چاپ شانزدهم رسید.
 
نویسنده در این کتاب در عرصه‌هایی همچون «مهارت‌های زندگی»، «مهارت‌های خانوادگی» و «مهارت‌های فرزندپروری» به بررسی اندیشه و سیره علمی و عملی امام رضا (ع) می‌پردازد. در این کتاب رهنمودهای امام رضا (ع) به دو دسته تقسیم می‌شود که برخی به گونه‌ای مستقیم به موضوع مهارت‌های زندگی پرداخته و برخی دیگر بازتابنده نگاه کلی و جامع ایشان بوده و می‌توان با رویکردی تعمیمی آن‌را به موضوع مهارت‌های زندگی پیوند داد.

خواننده در این کتاب با نمونه‌هایی از مهارت‌های زندگی در سیره اهل بیت (ع)، به‌ویژه امام رضا (ع) آشنا خواهد شد. بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، ارجاع به منابع حدیثی در استخراج احادیث رضوی و دیگر روایات ائمه (ع)، استناد به آموزه‌های نبوی و تنظیم نمایه‌هایی مانند نمایه احادیث رضوی، نمایه رجالی و نمایه اصطلاحات مهارت‌های زندگی از ویژگی‌های این اثر است.
 
«مفاهیم و کلیات»، «مهارت‌های زندگی»، «مهارت‌های خانوادگی»، «راه‌های موفقیت در زندگی» و «مهارت‌های تربیتی» عناوین پنج بخش اصلی این کتاب است.  
 
انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ شانزدهم کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» را در 232 صفحه‌ قطع وزیری با شمارگان 10 هزار نسخه به بهای 14 هزار تومان راهی بازار نشر کرده است. مجموع شمارگان قبلی این کتاب، 115 هزار نسخه بود.  
 
در بخشی از مقدمه این اثر می‌خوانیم: «این اثر نگاشته‌ای است تامل‌برانگیز درباره مهارت‌های زندگی از منظر حضرت رضا (ع) و نقطه آغازی می‌تواند بود در نگارش دانش‌نامه سترگ رضوی. در کتاب حاضر سعی شده است سنت و سیره علمی و عملی امام هشتم (ع) در عرصه‌هایی چون «مهارت‌های زندگی»، «مهارت‌های خانوادگی» و «مهارت‌های تربیتی» بررسی شود. در عین‌حال، بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی و اندیشه‌های بلند نبوی و امامان معصوم (ع) بر غنای اثر افزوده است.»
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار