رضا سراج تشریح کرد؛

نبرد سرنوشت در شرق دیرالزور

کارشناس مسائل راهبردی نوشت: آمریکایی‌ها شبه‌نظامیان مسلح کُرد را از جنگ علیه داعش در «رقه» فرا خوانده و به سمت دیرالزور روانه ساخته‌اند تا مانع ورود ارتش سوریه به شرق دیرالزور شوند. نبردِ سرنوشت در شرق دیرالزور اجتناب‌ناپذیر است.
کد خبر: ۲۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 17September 2017
نبرد سرنوشت در شرق دیرالزوربه گزارش فضای مجازی دفاع پرس، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: شرایط جنگ در سوریه مشابه اواخر جنگ جهانی دوم است؛ آنجا که نظامیان شوروی از یک سو و متفقین از سوی دیگر به سمت «فتح برلین» پایتخت آلمان پیش ‌رفتند.

نبرد در شرق دیرالزور، نبردی استراتژیک و یکی از مهم‌ترین مراحل جنگ در سوریه است. هر یک از طرفین می‌کوشند تا زودتر خود را به این منطقه رسانده و اراده راهبردی مورد نظر را به طرف مقابل تحمیل کند. راهبرد آمریکا در قبال سوریه، اشغال شرق این کشور به ویژه از «دیرالزور تا رقه» است. واشنگتن سعی دارد با انسداد راهرو (کریدور) راهبردی «تهران-مدیترانه» از تغییر معادلات منطقه‌ای ممانعت به عمل آورد. در مقابل، دولت سوریه و متحدان آن تلاش دارند با راهبرد پیش‌دستانه، ضمن عبور از فرات، هر چه سریع‌تر خود را به شرق دیرالزور رسانده و روند تغییر موازنه قوا و تغییر معادلات راهبردی در منطقه را نهایی کنند. پیروزی در نبردِ سرنوشت در شرق سوریه منجر به تغییر ترتیبات امنیتی در منطقه و احیانا باز طراحی در غرب آسیا می‌گردد.

جنگ در سوریه به مراحل تعیین کننده خود رسیده است. آمریکایی‌ها شبه نظامیان مسلح شده کُرد را از جنگ علیه داعش در «رقه» فرا خوانده و به سمت دیرالزور روانه ساخته‌اند تا مانع ورود ارتش سوریه به شرق دیرالزور شوند. نبردِ سرنوشت در شرق دیرالزور اجتناب ناپذیر است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار