مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

عاشورا در جنگ بارها متکثر شده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس شبیه‌ترین صحنه‌ها به عاشورا را آفریدند.
کد خبر: ۲۵۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ - 17September 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس شبیه‌ترین صحنه‌ها به عاشورا را آفریدند.


وی ادامه داد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جنگ ما شباهت بسیار زیادی به عاشورا داشت و واقعه عاشورا در جنگ بارها متکثر شده است.

ابوالحسنی افزود: با مرور دقیق و عمیق جریان عاشورا، مشاهده می کنیم که صحنه های مشابه عاشورا در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده و کودکان و اطفال 6 ماهه‌ بی گناهی که در بمباران ها با مظلومیت به شهادت رسیدند، همانند طفل 6 ماهه ابا عبدالله الحسین(ع) که در روز عاشورا شهید شد، از این نمونه می باشند.

وی افزود: در صحنه جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس علی اکبرها و قاسم های بسیاری به شهادت رسیدند و وداع هایی که در شب های عملیات انجام می‌شد، شب عاشورا را به تصویر می کشید.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: در هیئات عزاداری ما روح حماسه، جهاد و شهادت دمیده می‌شود و بخشی از جامعه به طور خودجوش در حوزه دفاع مقدس به جریان مردمی تبدیل شده که این خود تبیین عینی جریان عاشورا است.

ابوالحسنی در ادامه به بیان برنامه های هفته دفاع مقدس استان کرمان پرداخت و گفت: رژه نیروهای مسلح در 31 شهریورماه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور نیروهای مسلح در بلوار 22 بهمن کرمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم در استان گفت: بیش از 10 مراسم یادواره در سراسر استان و یادواره شهدای مدافع حرم که بیش از 30 شهید می‌باشد، در رفسنجان برگزارخواهند شد.

وی ادامه داد: برنامه نمایشی غواصی در جنگ توسط سپاه ثارالله از 28 شهریورماه در موزه دفاع مقدس اجرا خواهد شد و ویژه برنامه نمایشی عاشورا و دفاع مقدس در هیئت ها، نمایشگاه کتاب کودک و دفاع مقدس، تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان و حضور در منزل این بزرگواران از برنامه هفته دفاع مقدس می باشد.

ابوالحسنی ادامه داد: ویژه برنامه های زنده تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری شب‌های شعر و خاطره در سراسر استان، اهداء بیش از 1000 جلد کتاب دفاع مقدس به سربازان مرکز آموزش ناجا و آجا، روایت گری و طرح وصیت‌خوانی در مدارس از دیگر برنامه‌های گرامیداشت این هفته است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان از برگزاری همایش سنگرسازان بی سنگر، خبر داد و افزود: در این هفته غبار روی و عطر افشانی گلزارهای شهدای استان که قریب 800 گلزار و 84 محل تدفین شهدای گمنام می باشد، دیدار با خانواده شهدا، همایش پیاده روی خانوادگی، توزیع پوستر و وصیتنامه شهدا، مسابقه سلفی با یادگاران دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس در گالری بومهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تجلیل از زنان پشتیبانی جنگ و برگزاری اولین جلسه هم اندیشی زنان نویسنده دفاع مقدس با حضور نویسنده کتاب بخش دیگری از برنامه های هفته دفاع مقدس می باشد.

 محمدمهدی ابوالحسنی در پایان با بیان اینکه استان کرمان در اواخر ماه محرم میزبان تعدادی از شهدای گمنام است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه فرهنگیان کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی بافت و منطقه لاله زار از جمله مکان هایی است که برای تدفین شهید گمنام قطعی شده است.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار