جلوه های عاشورایی وصایای شهدای خراسان رضوی؛

پاسدار عفت باشید و زینب­ گونه عمل کنید

شهید حسین عجم در فرازی از وصیت­نامه خود خطاب به همسرش آورده است: پاسدار عفت باشید و زینب­گونه عمل کنید. شما آموزگار بزرگی دارید که تمامی درس­ها را باید از او بگیرید، شیر زن کربلا، دختر علی و زهرا(س) زینب کبری(س).
کد خبر: ۲۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲ - 01October 2017

به گزارش دفاع پرس از مشهد، عاشورا یک نقشه راهنماست، که مسیر بندگی عاشقانه را از خاک تا بام آسمان، و وصل دوست به مشتاقان نشان می­ دهد، در این نقشه تمام راه‌ها به حسین و او نیز به‌حق منتهی می­ شود، حسین (ع) مقتدا می‌شود و حق جویان به او اقتدا می ­کنند.

از این رو عهد و باور عاشورائیان حسینی را در سیره رزمندگان دوران دفاع مقدس و هم‌چنین در خاطرات، نامه ­ها و وصیت‌نامه ­های بجا مانده از شهیدان که در آن تأکید بر لزوم تبعیت از راه و رسم سید و سالار شهیدان(ع) می ­توان دریافت.

به مناسبت فرارسیدن ماه محرم به بخش ­هایی از وصایای شهدای خراسان رضوی که رویکردی عاشورایی دارد خواهیم پرداخت.

«پدر و مادر عزیزم من با کمال آزادی خاطر این راه را که همان راه سرخ حضرت امام حسین(ع) است انتخاب کرده و از کشته شدن باکی ندارم».

شهید حمیدرضا عالی مقدم

«مادر، تو عشق حسین(ع) را زمانی به ما آموختی که روی زانوی خودت می ­نشاندی و در مجالس روضه­ خوانی اشک می­ ریختی و اشک چشمت بر روی صورت ما می ­چکید و به همراه شیر خوراک ما می­ شد.

همسرم، در تربیت فرزند عزیزمان بکوشید و بگوئید که چرا اسمش را زینب گذاشته ­ایم. زینب(س) که بوده و چه کرده؟ پاسدار عفت باشید و زینب­ گونه عمل کنید. شما آموزگار بزرگی دارید که تمامی درس­ها را باید از او بگیرید، شیر زن کربلا، دختر علی و زهرا(س) زینب کبری(س)».

شهید حسین عجم

«دنباله رو راه حضرت زینب(س) باشید. همان­گونه که حضرت زینب(س) صبر داشتند شما هم صبر داشته باشید».

شهید ابوالقاسم کارگر

«خدا را در نظر بگیرید و از رنج­هایی که ائمه علی الخصوص آقا اباعبدالحسین(ع) و زینب کبری(س) متحمل شدند درس بگیرید و همانند آنان صبوری را پیشه کنید. ما که ادعای یاری امام حسین(ع) را داریم و معتقدیم که ندای آنان را باید لبیک گفت پس چه موقعی بهتر از این که با صبر و استقامت این لبیک را عملی سازیم».

شهید مجید نجفی

«مادر، گریه نکنید. از سرگذشت اباعبدالله الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) سرمشق بگیرید».

شهید حسن نوعدوست

وظيفه‌ شرعي‌ و ديني‌ خود دانستم‌ كه‌ به‌ جبهه‌ بروم‌ مگر خون‌ من‌ از خون‌ اين همه‌، سرخ‌تر است‌ ما همه‌ مي‌گوييم‌ اسلام‌ دين‌ حق‌ است‌، دين‌ آزادي‌ است‌، پيام‌ خداست‌. پس‌ چرا جواب‌ حسين‌ زمان‌ را ندهيم‌ و به‌ نداي‌ (هل‌ من‌ ناصر ينصرني‌) حسين‌ لبيك‌ نگوئيم‌ و روز قيامت‌ جواب‌ حسين‌ (ع‌) و خدا را چه‌ خواهيم‌ داد. آيا خواهيم‌ توانست‌ در برابر حسين‌ (ع‌) سر بلند كنيم‌؟

شهید محمد علی حدادیان کاخکی

خواهران گرامیم شماها از رسالت بس خطیری برخوردار هستید و ان رسالت زینب(س) می باشداگر من و دیگر برادران رزمنده خودمان را در این راه جانثار اسلام می کنیم از شما توقع داریم که پیام رسان خون من و دیگر برادران رزمنده ام باشید شما باید درس صبر و بردباری را از زینب بیاموزید و مبادا در فراق و جدایی من گریه وب ی تابی نمایید که این خود عاملی است که قلب دشمنان را شاد می کند.

شهید محمد شرکا

اينك‌ فرزند شما تنها دو جهت‌، دو مسير را پيشاپيش‌ خود مي‌بيند. ماندن‌ و(به‌ قول‌ امام‌) زير بار ذلت‌ منافقين‌ و تجاوز كفار بعثي‌ واستكبار جهاني‌ رفتن‌ را و يا مجاهده‌ في‌ سبيل‌الله نمودن‌ و عاشقانه‌ به‌ لقاءالله پيوستن‌ را،.... مسلم‌ است‌ من‌ كه‌ خود را عبد الله وقطره‌اي‌ از درياي‌ امت‌ رسول‌ الله و شيعه‌ و پيرو ولي‌ الله و مقلد روح‌ الله مي‌دانم‌ هرگز ذلت‌ را نخواهم‌ پذيرفت‌! چرا جايگاه‌ خويش‌ را از بين‌ دو انگشت‌ امام‌ خويش‌ حسين‌ (ع‌) درقرآن‌ ديده‌ ومي‌ توانم‌ وصال‌ جاويد خدايي‌ را با دنياي‌ فاني‌ بفروشم‌ و ديرم‌ مي‌شود كه‌ هر چه‌ زودتر به‌ لقاءالله بشتابم‌ وشهادت‌ را كه‌ زيباترين‌ و نزديكترين‌ و با صفاترين‌ راه‌ رسيدن‌ به‌ لقاءالله است‌ برگزيدم‌.

شهید قنبر آقایی

ولیک این انقلاب در سپیده دم طلوع خویش با مشکلات و موانعی عدیده مواجه شد که دست سیاه جنایتکاران آن را آفریده و در مقابل این انقلاب قرار داده بودند و اکنون این نهضت عظیم، درگیر جنگ است و تاریخ کربلا و صحنه عاشورا بار دیگر تکرار می‌گردد. اکنون حسین زمان، خمینی کبیر، بر بلندای جماران ایستاده و ندای "هل من ناصر ینصرنی" جدش حسین(ع) را زمزمه می‌کند. آیا او تنها خواهد ماند؟ آیا یار و یاوری پیدا نخواهد نمود؟ آیا پیروانش او را تنها خواهند گذاشت؟ و مهر سکوت بر لبانشان خواهد نشست و به ندای او پاسخ مثبت نخواهند داد؟ اما نه؛ این‌چنین نبود. آیات خداوندی بار دیگر روح‌بخشی و طراوت خویش را در قلوب مردم حک نمود.

محمد رضا اویسی ثانی

دعوت هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) هنوز در گوش‌ها طنین‌انداز است و هم اکنون ما را مخاطب قرار می‌دهد که آیا برای برقراری پرچم لااله الاالله یاری کننده‌ای هست یا نه؟ هنوز ندای حسین(ع) در کربلای ایران و در محل تولد و تجدید حیات اسلام، بلند است؟ که آیا برای برقراری دین خدا در روی زمین و برقراری قسط و عدل، یاری دهنده‌ای هست یا نه؟

شهید محمد ابراهیم سلیمانی

اگر به عاشورای حسین برگردیم می‌بینیم در روز عاشورا پیرمردانی بودند که حضرت رسول (ص) را دیده بودند و ندای " حسین منی و انا من حسین" را شنیده بودند ولی وقتی که پای شهادت و ایثار به میان آمد با استفاده از تاریکی شب فرار کردند. آیا صحیح است و ایا مسخره نیست ولایت‌فقیه را قبول داشته باشیم ولی به دستورات ولی امر عمل نکنیم؟

شهید احمد فتح ­آبادی

اینک ندای یاری حسین(ع) را از جبهه ها می شنوم و به جبهه آمده ام تا اسلام عزیز را با نثار خون سرخم عزّت بخشم و دین خدا را یاری کنم چرا که اسلام امروز امانتی ست در دست همه ما مردم ایران و برای حفظ یک چنین امانتی باید از جان و مال مایه گذاشت.

شهید علی اکبر اسعدی

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار