مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری:

رشادت‌های مردم ایلام طی دوران دفاع مقدس در قالب کتاب منتشر شوند

«سرهنگی» گفت: رشادت‌های مردم ایلام طی دوران دفاع مقدس در قالب کتاب منتشر شوند.
کد خبر: ۲۵۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰ - 17September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌‌های دفاع پرس، «مرتضی سرهنگی»، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب نامه‌رسان خاطرات آزاده و جانباز گرانقدر ایلامی «محمود منصوری» اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۱۰‌میلیون نامه بین رزمندگان اسلام و خانواده‌هایشان رد وبدل شد و این یک گنجینه‌ای ارزشمند از دفاع مقدس است.

وی نقش مردم استان ایلام را در دفاع مقدس را ستود و افزود: استان ایلام مهد پایداری است و رشادت های مردم این سامان مثال زدنی است و خاطرات این مردم می بایست جمع آوری ،ثبت وضبط و منتشر یابد تا نسل های آتی از این همه حماسه آگاه شوند.

وی  با غنی دانستن کارنامه ادبیات دفاع مقدس، تصریح کرد: جغرافیای دفاع مقدس به اندازه وسعت ایران است و این را باید ارج نهیم.

سرهنگی، خاطرات سربازان را نزدیک ترین روایت به جنگ دانست و افزود: این افراد، جنگ را با پوست و گوشت خود لمس کرده و روایت درستی از آن دارند.

وی افزود: ادبیات جنگ و انقلاب خیلی شبیه به ما است، وقتی این ادبیات ترجمه و به نوعی سفیر فرهنگی ما به کشورها دیگر می‌شود، همه دنیا با رشادت‌ها، سختی‌ها و پیروزی‌های ما آشنا می‌شوند. این‌گونه بهتر در دنیا شناخته می‌شویم.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری به رفتارهای انسانی ایران اسلامی با اسرای عراقی اشاره کرد و افزود بیش از ۱۰ هزار اسیر عراقی در پایان جنگ به کشورشان عزیمت نکردند و این عطوفت ورافت مردم ما با اسرای جنگی بود که حتی از کنوانسیون ژنو هم انسانی تر برخورد داشتیم .وقتی این ادبیات ترجمه و به نوعی سفیر فرهنگی ما به کشورها دیگر می‌شود، همه دنیا با رشادت‌ها، سختی‌ها و پیروزی‌های ما آشنا می‌شوند. این‌گونه بهتر در دنیا شناخته می‌شویم.

کتاب نامه رسان در ۳۴۳ صفحه با قلم ساسان ناطق با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری دفتر ادبیات و هنر مقاومت با موضوع خاطرات آزاده گرانقدرایلامی محمود منصوری  منتشر و در دسترس همگان قرار دارد.

کتاب نامه رسان خاطرات یک آزاده ایلامی به نام محمود منصوری است که در عملیات والفجر ۱۰ اسفند سال ۶۶ به اسارت نیروهای بعثی درآمد و به زندان الرشید منتقل شد.

این کتاب مشتمل بر خاطرات تمامی دوران زندگی این آزاده از کودکی، نوجوانی، آغاز انقلاب و فعالیت‌های وی قبل از شروع جنگ، ازدواجش تا زمان آزادی اش به میهن اسلامی است.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار